هتل

دبیر ستاد خدمات سفر استان گلستان گفت: استاندارسازی خدمات در استان آغاز شده و برای ماندگاری مسافران در استان حدود 500 تخت به استان اضافه شده است.

به گزارش ایسنا، قربان عباسی در نشست ستاد تسهیلات سفر استان گلستان خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های استان به 2150 تخت رسیده است که کمک مطلوبی برای اسکان مسافران خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت خدمت‌رسانی مطلوب به گردشگران نوروزی و برنامه‌ریزی برای رفع نقاط ضعف و قوت بخشیدن به نقاط قوت، بهره‌مندی از نظرات و ایده‌های دانشگاهیان و اساتید قطعا موثر خواهد بود.

عباسی خاطرنشان کرد: شیوه نامه این ستاد تنظیم شده و ابلاغ‌های کمیته‌ها صادر شده است. کمیته‌های دوازده گانه این ستاد در قالب کمیته گردشگری مرزی و کمیته امور شهرداریها و دهیاریها، کمیته خدمات و اسکان، کمیته برنامه ریزی وهماهنگی، کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست، کمیته خدمات امداد و نجات، کمیته حمل و نقل، کمیته فرهنگی و اجتماعی، کمیته نظارت و تنظیم بازار، کمیته آمار و ارتباطات و اطلاع رسانی، کمیته خدمات انتظامی و امنیتی و ترافیک، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات خدمت رسانی خواهند کرد. فعالیت این ستاد دائمی است و در طول سال فعال است.

وی بیان کرد: گنبد قابوس و آبشار شیرآباد و دیوار بزرگ گرگان از مزیت‌های استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است. این اداره کل آمادگی لازم جهت انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه‌ها دارد چرا که آسیب شناسی نقاط ضعف گردشگری استان با بهره مندی از توانمندی‌های قشر دانشگاهی و بخش خصوصی و تلاش جهت رفع این معضلات به بهبود شرایط گردشگری استان خواهد انجامید.

عباسی افزود: زیباسازی تفرجگاه‌ها و روشناسازی اماکن انجام شده است. اقدامات لازم برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی استان در حال انجام است تا بتوان حمایت‌های مطلوب از هنرمندان کرد. با ارائه خدمات مطلوب رضایتمندی نسبت به گذشته بهبود یافته و شاهد رونق صنعت گردشگری منطقه باشیم.

در این جلسه اساتید فن گردشگری استان ضمن ارائه نظرات و ایده‌ها بر برنامه‌ریزی‌های استراتژیک برای افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران تاکید داشتند.