گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از تقسیم بندی 288 کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان به سه منطقه گردشگری دریایی خبر داد.

حمید آذرپور در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان آستارا و حضور در جلسه کمیته راهبردی گردشگری دریایی گیلان، در گفتگوی کوتاه با خبرنگاران، خاطر نشان کرد: در این تقسیم بندی 9 شهرستان واقع شده در 288 کیلومتر نوار ساحلی استان گیلان در سه منطقه (منطقه یک «بندرآستارا، تالش و رضوانشهر» با محوریت آستارا، منطقه دو «رشت، بندرانزلی، لاهیجان و آستانه اشرفیه» با محوریت رشت و منطقه سه «رودسر و لنگرود» با محوریت رودسر) تعریف شدند.

وی ادامه داد: سالیان متوالی شاهد حضور تعداد کثیری از گردشگران از اقصی نقاط کشور برای بهره مندی از سواحل دریای خزر بودیم که هم اکنون تصمیم به آن گرفته شد تا با توسعه گردشگری دریایی گامی جدید در جذب گردشگران بیشتر و افزایش مدت زمان ماندگاری مسافر در نوار ساحلی استان برداریم.

آذرپور در بخش دیگر سخنان خود به اهداف تشکیل جلسه کمیته راهبردی گردشگری گیلان در آستارا اشاره کرد و توضیح داد: تبیین و مشخص کردن قوانین و مقررات جاری و در خور شأن نوار ساحلی و مقابله با ساخت و سازهای غیرقانونی واحدهای متخلف از مهمترین اهداف تشکیل این کمیته و تقسیم بندی مناطق است.

وی با تأکید بر اینکه برخی ساخت و سازها سبب شده است تا گردشگران در استفاده از سواحل دریای خزر که کاربری گردشگری دارند، محروم باشند، تصریح کرد: برخی از ادارات و دستگاه ها از قبیل، فرمانداری، بخشداری، منابع طبیعی، محیط زیست و غیره نقش ویژه و تأثیرگذاری را در این خصوص دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع و گردشگری گیلان در ادامه از ابلاغ قوانین و آیین نامه های جدید با هدف اجرایی کردن کامل این قوانین سخن گفت و افزود: ستاد مرکزی سازمان جهت برقرار کردن وحدت رویه و حاکم کردن یک تفکر واحد با هماهنگی دستگاه های ذیربط این ادارات، اعضای اصلی ستاد هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: پیش بینی می شود با تحقق کامل این طرح، شاهد بهره مندی بیشتر از فضاهای ساحلی استان باشیم.

به گزارش ایسنا، جلسه کمیته راهبردی گردشگری دریایی گیلان با حضور مسئولان استان و شهرهای ساحلی آستارا، تالش و رضوانشهر در سالن اجلاس هتل بین المللی اسپیناس برگزار شد.