گیلان

دفتر صنفی راهنمایان گردشگری گیلان با حضور معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، مرتضی رحمانی موحد در ساعات اولیه سفر خود در مراسم افتتاح دفتر انجمن صنفی استان گیلان که در عمارت کلاه فرنگی رشت برگزار شد حضور یافت و اظهار کرد: ما در شرایط نابرابری توانستیم با همت راهنمایان گردشگری کشور میزبان جشن جهانی راهنمایان گردشگری در سال 2017 باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 50 کشور عضو فدراسیون راهنمایان گردشگری هستند، میزبانی از راهنمایان گردشگری جهان بسیار برای ایران ارزشمند است.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه سالانه گردشگران خارجی زیادی وارد کشور می‌شوند، گفت: این راهنمایان گردشگری هستند که با انتقال مفاهیم درست و شناساندن جاذبه‌های گردشگری باعث ارتقای گردشگری در ایران می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت حضور و فعالیت راهنمایان در عرصه گردشگری خاطرنشان کرد: آیین‌نامه ای را در راستای رسیدگی به امور راهنمایان گردشگری در کمیسیون دولت طرح نموده‌ایم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ابراز امیدواری کرد، در سال آتی شرایط مناسب‌تری برای راهنمایان گردشگری فراهم شود و شاهد تحول اساسی در بحث گردشگری در کشور باشیم.

در ادامه این مراسم رضا علیزاده – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان – اظهار کرد: خوشحال هستیم که امروز شاهد افتتاح انجمن صنفی راهنمایان گردشگری در استان گیلان هستیم، زیرا با وجود این دفتر راهنمایان گردشگری استان به صورت منسجم‌تر عمل خواهند کرد.

وی افزود: 220 فعال راهنمای گردشگری به صورت رسمی تحت نظر این انجمن مشغول فعالیت هستند و با توجه به جاذبه‌های گردشگری در استان گیلان، امیدواریم شاهد حضور هرچه بیشتر جوانان در عرصه گردشگری باشیم.

به گزارش ایسنا، رحمانی موحد برای افتتاح چند پروژه گردشگری همچون مرکز رشد پارک علم و فناوری تالش به گیلان سفر کرده است.