فرانسه

مسولان گردشگری فرانسه در تلاش هستند اطمینان گردشگران خارجی را پس از حادثه تروریستی هفته گذشته در پاریس دوباره جلب کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، نمایندگان بخش گردشگری شهر پاریس قرار است از ماه آینده با حضور در یک تور جهانی، اطمینان آژانس‌های مسافرتی و گردشگری خارجی را پس از حادثه تروریستی مقابل دفتر نشریه «شارلی ابدو» مجددا به دست آورند.

فرانسه پربازدید‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود و سالانه با میزبانی از 85 میلیون نفر گردشگر دارای صنعت گردشگری 150 میلیارد یورویی است که براساس آمار ارقام دولت هفت درصد از تولید ناخالص ملی این کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

در پاریس و مناطق اطراف آن 550 هزار شغل به گردشگری وابسته است و همین امر گردشگری را به عنوان مهمترین صنعت این کشور اروپایی تبدیل کرده است.

«فرانسوا ناوارو»، مدیرعامل کمیته منطقه گردشگری پاریس در این باره گفت: قرار است اواخر ماه فوریه به انگلستان‌، در ماه مارس به لس‌آنجلس، در ماه آوریل به آلمان،‌ ایتالیا‌ و اسپانیا‌، در ماه می به هنگکنگ و در نهایت در ژوئن به توکیو سفر کنیم تا گردشگران بین المللی و آژانس‌های مسافرتی را از امنیت کامل فرانسه مطمئن سازیم. با توجه به اهمیت حادثه تروریستی هفته گذشته در پاریس برگزاری این تور جهانی برای ما در اولویت قرار دارد.

وی در ادامه افزود: در این حین به سفارتخانه‌ها و مجریان تور اطلاع‌رسانی می‌کنیم که امنیت موزه‌های پاریس‌، آثار تاریخی‌، فروشگاه‌های بزرگ و شهربازی‌ها و فرودگاه با تعداد بیشتری مامور پلیس حفظ می‌شود و گرچه تدابیر امنیتی افزایش یافته اما مدت زمان سفر با هواپیما افزایش نیافته است.

دولت فرانسه نیز دوشنبه این هفته اعلام کرد که از روز سه‌شنبه 10 هزار سرباز و حدود پنج هزار پلیس بیشتر را برای برقراری امنیت به کار خواهد بست.

حادثه تروریستی در مقابل دفتر نشریه «شارلی ابدو» در پاریس منجر به کشته شدن 17 نفر شد که پس از بمب‌گذاری در متروی لندن در سال 2005 که به کشته شدن 57 نفر انجامید بزرگترین حادثه تروریستی اروپا محسوب می‌شود.

با این حال مسولان گردشگری پاریس به عنوان اصلی‌ترین مقصد گردشگران خارجی عنوان کردند که امسال افزایش اندکی در تعداد گردشگران خواهند داشت که با رشد قابل توجهی در جذب گردشگران منطقه خاورمیانه ما کره جنوبی و چین همراه خواهد بود.