رحمانی موحد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از اعطای وام ۱۰۰ میلیون با کارمزد ۴ درصد به برگزیده بخش ایده جشنواره مشارکت ملی گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری سومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد گردشگری حلال، ظرفیت ایرانی ظهر روز ۱۸ اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور گفت: با برگزاری سومین دوره از این جشنواره می‌خواهیم بسترهای چگونگی گردشگری حلال را در بخش‌های عکس، فیلم، سفرنامه و ایده دوره کنیم چرا که معتقدیم گردشگری حلال متعلق به ایران است و یک ظرفیت جهانی است که باید با داشته های ایران نشان دهیم بنابراین تکیه سومین جشنواره را بر این مبنا گذاشته ایم. اولویت ما دیدن از مقاصد و امکان مذهبی است می‌خواهیم گردشگران خارجی با معیارهای گردشگری حلال و سایر جوانب گردشگری بپردازند مانند سیاحتی، گردشگری سلامت و…

رحمانی موحد ادامه داد: با همکاری اتاق تحقیقات اسلامی به مجموعه‌های گردشگری گواهی گردشگری حلال خواهیم داد. چرا که معتقدیم مجموعه‌هایی که برخی از ضوابط را رعایت کنند باید نشان گردشگری حلال را بگیرند منتها برای آن برخی ضوابط در نظر گرفته شود. این جشنواره پایه چنین تفکری است. ما معتقدم تمام پایه های گردشگری حلال در ایران وجود دارد.

وی ادامه داد: جوایز نفر اول در بخش فیلم تندیس جشنواره، لوح افتخار ۷ سکه بهار آزادی و ۱۰ میلیون وام با ۴ درصد کارمزد، عمومی عکس، هر یک دو سکه بهار آزادی جایزه نفر دوم ۵ سکه و جایزه نفر سوم ۳ سکه خواهد بود که برای هر یک ۱۰ میلیون وام با ۴ درصد کارمزد در نظر گرفته شده است. جوایز برگزیدگان بخش سفرنامه نیز به همین ترتیب خواهد بود. در بخش عکس نیز شرکت کنندگان در حوزه عمومی و حرفه‌ای شرکت می کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: بخشی را به عنوان ایده تعریف کرده‌ایم که به هر طرح و تراوش فکری اطلاق می شود. در این حوزه نیز به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا خواهد شد که جایزه  برگزیده سوژه آزاد با قابلیت اجرا به یک نفر داده می شود این جایزه ۵۰ میلون وام با کارمزد ۴ درصد است که از سوی صندوق کارآفرینی امید تامین و پرداخت می شود اما جایزه برگزیده نفر اول در حوزه ایده با قابلیت اجرا نیز ۱۰۰ میلیون تومان وام با همان کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است. تمامی آثار ارسالی در نمایشگاه جانبی به نمایش گذاشته خواهد شد.

رحمانی موحد ادامه داد: مهلت ارسال آثار از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ مرداد در نظر گرفت شده که انتخاب و داوری در نیمه دوم مرداد ۹۵ انجام می‌شود همچنین مراسم اختتامیه جشنواره نیز ۱۹ شهریور در نظر گرفته شده با این وجو علاقه مندان برای شرکت در این برنامه باید به سایت www.irantourismfestival۳.com مراجعه کنند.