محمد سویدانلویی

بجنورد – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری مسابقه و جشنواره بین المللی عروسک‌های بومی خبر داد

محمد سویدانلویی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: مسابقه و جشنواره بین المللی عروسک‌های بومی با هدف پوشش اقوام ایرانی، معرفی عروسک‌های بومی، شناسایی هنرمندان بومی، اشاعه و تبیین میراث ملموس و ناملموس و … برگزار می‌شود.

وی در خصوص شرایط شرکت دراین مسابقه گفت: برای ساخت عروسک‌ها باید از مواد بومی و سازگار با محیط زیست استفاده شود و ن‌ژاد و ویژگی‌های ظاهری افراد نیز درعروسک ها به کار رفته باشد.

سویدانلویی با اشاره به اینکه هر شرکت کننده می‌تواند آثار نامحدودی به جشنواره ارسال کند، افزود: فراخوان این جشنواره از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی به سایر شهرستان‌ها ارسال شده است.

وی گفت: تاکنون آثاری از خراسان شمالی برای شرکت درمسابقه و جشنواره بین المللی عروسک‌های بومی ارسال نشده، اما امیدواریم در فرصت بافی مانده آثاری نیز برای شرکت در جشنواره از این استان داشته باشیم.

سویدانلویی افزود: خراسان شمالی با توجه به اینکه به عنوان گنجینه فرهنگ‌ها از فرهنگ و اقوام مختلف برخورداراست به طور حتم علاقه مندان آثار خوبی را ارسال خواهند کرد.

وی اظهار کرد: آثار پس از راه یابی به بخش نمایشگاهی، در قالب کتاب جمع آوری و منتشر می‌شود.

سویدانلویی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به مسابقه و جشنواره بین المللی عروسک‌های بومی تا بیستم بهمن ماه جاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: علاقه مندان برای شرکت در مسابقه و جشنواره بین المللی عروسک‌های بومی می‌توانند آثار خود را به آدرس: تهران، خیابان آزادی، نبش بزرگراه یادگار امام، سازمان میراث فرهنگی دفتر امور مجامع و تشکل‌های مردم نهاد ارسال کنند.

وی گفت: همچنین علاقه مندان شرکت در مسابقه برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شمار ۰۹۳۵۶۶۷۹۸۵۶ تماس بگیرند.