جشنواره

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد گفت: فعال ترین چوپان دوستدار میراث فرهنگی منطقه، در سومین جشنواره کوچ عشایر تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین زاده افزود: علی خرند چوپان عشایر ایل تامراد طی سالهای گذشته با گزارش‌های متعدد از تخریب ها و یا احتمال آسیب دیدگی آثار تاریخی این شهرستان جلوگیری کرده و همواره به عنوان میراث بان معرفی شده است.

وی تصریح کرد: گزارش‌های متعدد این چوپان بارها باعث شده پیش از اینکه منطقه‌ای مورد حفاری غیرمجاز و یا تخریب قرار گیرد کارشناسان میراث فرهنگی در محل حاضر شوند؛ به همین دلیل قصد داریم از این چوپان دلسوز تجلیل کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در یکی از گزارش ها، این چوپان تا نیمه شب به همراه گله در صحرا ماند تا همکاران ما در یگان حفاظت و کارشناسان در محل حضور پیدا کنند که خوشبختانه گزارش به موقع این چوپان عشایر باعث شد، محوطه مورد نظر مورد آسیب دیدگی قرار نگیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد افزود: تجلیل از این چوپان بی تردید موجب تشویق سایر عشایر خواهد شد تا در شرایط اضطراری مددرسان میراث فرهنگی باشند.