فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس با بیان اینکه در دو سال اخیر ۱۱ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری و گردشگری در استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: هم‌اکنون ۱۶ هتل با پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصدی در در فارس در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه فارس، مصیب امیری شنبه 9 آبان در گردهمایی معاونین توسعه مدیریت ادارات کل میراث فرهنگی کشور در شیراز بیان کرد: در شش ماه اخیر جمع سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در حوزه گردشگری فارس به ۵۸ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۷۷۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ساخت هتل، هتل‌آپارتمان و… انجام‌ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس به ساخت شش پروژه بزرگ موزه‌ای در فارس اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر موزه‌های تخصصی در شهرستان‌های پاسارگاد، نی‌ریز، آباده، نورآباد، بوانات و شیراز در حال ساخت و ۷۰ کارگاه مرمت نیز فعال است.

امیری همچنین با اشاره به افزایش 8 درصدی آمار بازدید گردشگران از اماکن تاریخی فرهنگی فارس، گفت: در شش ماه گذشته افزون بر چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان بازدید کرده‌اند که این تعداد در سال‌های 92 و 93 به تربیت به هفت میلیون و 300 هزار و هفت میلیون ۷۰۰ هزار نفر رسیده بود.

وی در خصوص وضعیت صنایع ‌دستی فارس نیز گفت: ۸۵ رشته صنایع ‌دستی در استان فعال است که تاکنون هشت رشته احیا شده و تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۶ فقره کارت صنعتگری نیز صادر شده است.