فرنگی کاران

شیراز – مشکلات صنعت گردشگری فارس با برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی «سالتوبارانداز» حل خواهد شد.

خبرگزاری مهر، استانها – هادی فتحی، صنعت گردشگری در طی یک دهه گذشته در سطح جهان جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده به گونه ای که کشورهای فاقد نفت چند برابر برخی از کشورهای دارای این سرمایه سیاه از صنعت گردشگری دآمد کسب کرده اند.

در ایران نیز طی چند سال گذشته به این موضوع بیش از گذشته توجه شده اما مشکلات زیر ساختی و بین المللی اجازه توسعه این حرکت بزرگ را نمی داد تا اینکه بحث به ثمر نشستن مذاکرات و برجام مطرح شد.

استان فارس و شهر شیراز که از گذشته های دور به داشتن نمادهایی همچون حرم مطهر شاه چراغ(ع)، تخت جمشید، حافظیه، سعدیه، پاسارگاد و…. در جهان دارای جایگاه بوده با توجه به برقراری ارتباطات بین المللی بهترین فرصت است تا از صنعت بزرگ گردشگری بهره مند شود.

در این راستا یکی از مهمترین زیرساختهای توسعه صنعت گردشگری، تبلیغات مناسب است که در این راستا باید از تمامی امکانات استفاده کرد و در این بین موضوع برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی در شیراز مطرح شد.

میزبانی این مسابقات نه تنها زیر ساختهای کشتی استان فارس را تغییر می دهد به گونه ای تبلیغات بسیار مهم برای شیراز است زیرا هرکدام از کشتی گیران خارجی می توانند سفیران تبلیغات برای شیراز و فارس باشند.

مشکلات و ضعف های صنعت گردشگری فارس به راحتی می تواند با برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی در شیراز ضربه فنی شود زیرا امروز شیراز آماده میزبانی و میهمان نوازی از کشتی گیران جهان است.

مسابقات کشتی فرنگی فرصت بزرگ گردشگری شیراز

اما مدیر کل ورزش و جوانان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت میزبانی شیراز در مسابقات جهانی کشتی فرنگی، گفت: تمامی امکانات برای برگزاری باشکوه مسابقات جهانی کشتی فرنگی در شیراز فراهم شده است.

حیدرعلی کامیاب با بیان اینکه باید از این فرصت مهم به خوبی استفاده شود تاکید کرد: زمانیکه از چندین کشوردنیا به شیراز سفر می کنند بهترین فرصت فراهم است تا این شهر متمدن و با فرهنگ را به جهانیان بشناسانیم.

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری امروز دنیا از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای کسب درامد و ارزش افزوده استفاده  می کند و در این میان توریسم ورزشی نیز دارای رتبه بالایی در این صنعت است.

مدیر کل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه تمامی ورزشکاران به نوعی سفیران شیراز در کشورهای خود خواهند بود، گفت: نشان دادن ظرفیت های گردشگری و تاریخی شیراز طی برنامه ریزی هایی که انجام شده برای ورزشکاران تیم های مختلف جهان بازگو و نشان داده می شود.

کامیاب ادامه داد: یکی از اولویت های ورزشی فارس کسب میزبانی مسابقات جهانی است که خوشبختانه در سال جاری میزبان چندین رقابت جهانی خواهیم بود که به طور حتم تاثیر فراوان در تبلیغات شیراز و فارس خواهد شد.

بروشورهای از ظرفیت های فارس آماده شده است

مدیر کل میراث فرهنگی فارس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: استفاده از میزبانی مسابقات جهانی کشتی فرنگی فرصتی است که برای شناساندن شیراز مورد استفاده قرار می گیرد.

مصیب امیری تاکید کرد: برنامه ریزی های لازم برای بازدید ورزشکاران و همراهان آنها از اماکن تاریخی و گردشگری شیراز انجام شده است.

وی افزود: تمامی ورزشکاران و همراهان آنها می توانند در آینده به عنوان گردشگر به شیراز سفر کنند اگر در طی ایام حضور آنها در شیراز بتوانیم به خوبی ظرفیت ها و داشته های خود را به آنها ارائه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات جهانی کشتی فرنگی طی روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت در شیراز برگزار می شود.