گردشگری حلال

کشور انگلیس که همواره در طول سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران مسلمان است، سعی دارد با ارائه طرح گردشگری حلال‌، گردشگران مسلمان بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، شهر لندن در تمام طول سال میزبان گردشگران عرب کشورهای خاورمیانه است، به ویژه در تعطیلات تابستان که تعداد گردشگران افزایش چشمگیری پیدا می‌کند، اما تابستان امسال در لندن با ماه مبارک رمضان مصادف شده است؛ با این حال تعداد گردشگران عرب این شهر نسبت به سال قبل تغییر چندانی نکرده است.

به گزارش شبکه “العربی الجدید”، لندن شهر مورد علاقه بسیاری از گردشگران کشورهای حوزه خلیج‌فارس در طول سال است. این شهر در تعطیلات تابستانی که درجه حرارت در منطقه خلیج فارس افزایش می‌یابد، به دلیل برخورداری از آب و هوای معتدل مورد استقبال تعداد بیشتری قرار می‌گیرد.

گردشگران عرب هم به همین دلیل ترغیب می‌شوند در ایام گرم سال به لندن سفر کنند.

«سعد الخفاجی‌»، مدیر یکی از آژانس‌های مشهور گردشگری لندن در این‌باره گفت: امسال بسیاری از گردشگران خیلی زودتر از موعد سال قبل برای رزرو بلیت دست به کار شدند. این گردشگران علاقه داشتند پیش از آغاز ماه رمضان به لندن سفر کنند و ماه رمضان را در کشور خود باشند. در کنار این گروه افرادی هم وجود دارند که ترجیح می‌دهند در طول ماه رمضان به لندن سفر کنند و این هم بیشتر به خاطر آب و هوای معتدل این شهر نسبت به کشورهای مبدا است. علاوه‌بر این، خدمات پرواز ویژه‌ای که به گردشگران مسلمان و روزه‌دار در طول سفر هوایی و یا در زمان حضور در فرودگاه‌ها ارائه می‌شود این گردشگران را به این سفر ترغیب می‌کند.

اقلیت مسلمان انگلیس یکی از بزرگترین اقلیت‌های مسلمان ساکن غرب اروپا است و شهر لندن به یکی از مقاصد توریستی نمونه در این زمینه تبدیل شد که خدمات خوبی را به گردشگران روزه‌دار ارائه می‌دهد و آنها در طول سفر احساس آسایش و امنیت می‌کنند.

«آنیک لابوشاین»، مدیر حوزه گردشگران خلیج در سایت «visit Britain» می‌گوید: لندن یکی از شهرهایی است که در آن فرهنگ مختلف جهان به ویژه فرهنگ کشورهای خاورمیانه تلفیق شده است؛ به طوریکه گردشگران در سفر خود با ساکنان عرب و مسلمان این شهر برخورد می‌کنند و با آنها آشنا شده و در کافه‌ها به گفت‌وگو می‌نشینند. این گردشگران به راحتی می‌توانند از رستوران‌ها و فست‌فودهایی که غذاها و خوراکی‌های حلال تهیه می‌کنند استفاده کنند. همچنین در مناطقی که تعداد گردشگران بیشتر است مراکز فروش گوش حلال به وفور وجود دارد.

بسیاری از هتل‌ها هم برنامه‌های خود را با گردشگران روزه‌دار تطبیق داده و برای جلب رضایت این گروه وعده‌هایی غذایی در ساعات پایانی شب و ساعات پایانی روز ارائه می‌دهند. همچنین این هتل‌ها با استخدام کارکنانی که مسلط به زبان عربی هستند سعی در ارائه خدمات بهتری دارند.

در پایان ماه رمضان هم برخی میادین شهر لندن شاهد برگزاری جشن ویژه‌ای برای روزه‌داران در عید فطر است. در این جشن موسیقی زنده غذاها و شیرینی‌های مشهور کشورهای مختلف و مسابقات و برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان ارائه می‌شود.