england

انگلیس و جمهوری ایرلند در راستای رشد چشمگیر صنعت توریسم ویزای مشترک گردشگری صادر می‌کنند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، مقامات صنعت گردشگری انگلیس و جمهوری ایرلند قصد دارند در راستای جذب بیشتر گردشگر به دو کشور، تا پایان امسال شرایط لازم برای صدور ویزای مشترک گردشگری سه ماهه را فراهم کنند.

به گزارش ایندیپندنت، در سال 2010 دولت جمهوری ایرلند قانونی را تصویب کرد که در قالب آن گردشگران چینی دارنده ویزای انگلیس می‌توانند به ایرلند نیز سفر کنند که این امر رشد 21 درصدی گردشگران این کشور در سال 2011 را در پی داشت.

اکنون کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با اجرای قانون جدید تا پایان امسال گردشگران هر دو کشور به ویژه جمهوری ایرلند رشد چشمگیری یابد.

البته در این میان مشکلاتی در زمینه برقراری ارتباط میان پلیس جمهوری ایرلند و انگلیس برای تطبیق اثر انگشت الکترونیکی گردشگران وجود دارد که قرار است در آینده نزدیک حل شود.

این طرح در شرایطی اجرا می‌شود که دولت انگلیس قصد دارد در قالب برنامه‌ای 10 ساله، درآمدهایش از محل صنعت گردشگری را به ‌١٨٨ میلیارد پوند در سال ‌٢٠٢٠ برساند و این کشور را به قطب نخست گردشگری اروپا تبدیل کند.

در قالب این برنامه ‌١٠ ساله که رشد ‌٦٠ درصدی درآمدهای انگلیس از محل صنعت گردشگری را در پی خواهد داشت، تعداد شاغلان در صنعت گردشگری انگلیس نیز به رقم سه میلیون نفر می‌رسد.