مصر

افزایش چشمگیر بهای سوخت صنعت گردشگری مصر را با چالشی جدی مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، براساس دستور جدید دولت مصر که از مدتی قبل اجرایی شده، بهای انواع سوخت بین 70 تا 120 افزایش یافته که این امر به طور متوسط افزایش 30 درصدی هزینه اقامت همه در هتل‌ها و افزایش 50 درصدی هزیه حمل و نقل گردشگران را در پی داشته است.

به گزارش تلگراف، در حال حاضر صنعت گردشگری مصر به دلیل ادامه بحران سیاسی در این کشور روزهای خوبی را سپری نمی‌کند و حال افزایش بهای سوخت نیز به مشکلات این صنعت اضافه شده است.

براساس آخرین گزارش وزارت گردشگری مصر، هم اکنون حدود نیمی از ظرفیت هتل‌های مصر خالی است و گردشگران این کشور نیز در ماه ژوئن در مقایسه با زمان مشابه در سال 2013 حدود 22 درصد کاهش داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود امسال مصر در بهترین حالت میزبان حدود 10 میلیون گردشگر باشد که کمترین میزان در سالهای اخیر محسوب می‌شود.

مصر در سال 2010 که سال رویایی‌ صنعت گردشگری این کشور لقب گرفت، توانست در جمع 10 مقصد برتر گردشگری جهان جای گیرد و میزبان 15 میلیون گردشگر باشد.

در این شرایط فعالان صنعت گردشگری با اشاره به شرایط بحرانی صنعت گردشگری این کشور ادامه شرایط را برای صنعت گردشگری مصر نابود کننده دانسته و خواستار دریافت سوخت ارزان از سوی دولت شده‌اند.

صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر است و حدود 5 میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط، به کار اشتغال دارند.