رزرو هتل رزرو بلیط http://touristha.ir/alotour2.gif
شما اینجایید : خانه » اخبار گردشگری » راز و رمزهای کشف نشده اهرام ثلاثه مصر

راز و رمزهای کشف نشده اهرام ثلاثه مصر

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

اهرام مصر

راز و رمزهای کشف نشده اهرام ثلاثه دانشمندان را بر آن داشته تا با استفاده از تلسکوپی پیشرفته به سراغ کشف آنها بروند.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکنون آنها امیدوارند تا با استفاده از نسل جدیدی از تلسکوپهای muon ساختارهای مرموز و حفره های اهرام ثلاثه مصر را شناسایی کنند.

این تلسکوپ جدید که توسط کمیسیون انرژی اتمی و انرژی های جایگزین فرانسه موسوم به CEA ساخته شده به سایر فناوری های غیرتخریب کننده ای اضافه می شود که با هدف بررسی دقیق ابعاد مختلف اهرام ثلاثه به کار گرفته شده اند.

در این پروژه چهار هرم معروف مصر که بیش از ۴۵۰۰ سال قدمت دارند مورد مطالعه دقیق قرار می گیرند.

پروژه جدید دانشمندان تحت عنوان ScanPyramids آغاز می شود. پیش بینی شده که این مطالعه حداقل یک سال به طول انجامد و طی آن دانشمندانی از دانشگاه قاهره و انستیتو HIP پاریس زیر نظر وزارت آثار باستانی مصر با یکدیگر همکاری می کنند.

همچنین محققانی از دانشگاه ناگویا و سازمان تحقیقات شتاب دهنده انرژی بالای ژاپن به همراه پژوهشگرانی از دانشگاهی لاوال کانادا در این پروژه حضور دارند.

آنچه که این پروژه را متمایز از سایر تلاشهای قبلی می کند ساخته شدن تلسکوپ اختصاصی برای به کارگیری در این مطالعه است.

دانشمندان امیدوارند که با استفاده از فناوری نوینی که از آزمایشگاه تحقیقات بنیادین خارج شده برای کشف راز و رمزهای سر به مهر اهرام مصر استفاده کنند.

این تلسکوپ جدید مبتنی بر ردیابهای گازی میکرونی است که به آنها Micromegas گفته می شود.

برچسب ها :
ثبت برند و شرکت به اسانی :ثبت برند
بهترین و زیباترین عکس های اینترنت در عکسفا :عکس جدید

کلیه حقوق مادی و معنوی مطالب اختصاصی برای توریست ها محفوظ است. کپی برداری از مطالب اختصاصی فقط با درج لینک منبع مجاز است.
اجرا و بهینه سازی توسط : سایت یو