میراث فرهنگی

رئیس سازمان میراث فرهنگی از بدهی 500 میلیارد تومانی این سازمان خبر داد و گفت:هنوز یک میلیارد تومان به یکی از هتلهای شیراز بابت اسکان کارکنان سازمان در زمان انتقال معاونت های میراث فرهنگی و پژوهشگاه بدهکار هستیم.

مسعود سلطانی فر به خبرنگار مهر گفت: طبق آنچه که تاکنون احصا کرده ایم میزان بدهی های سازمان میراث فرهنگی نزدیک به 500 میلیارد تومان بوده است. زمانی که مدیران قبلی تصمیم گرفتند، پژوهشگاه و معاونت میراث فرهنگی را به شیراز انتقال دهند، ساختمانی برای اسکان کارکنانشان نداشتند به همین علت همه کارکنان را در یک هتل اسکان دادند. اکنون این هتل نزدیک به یک میلیارد تومان بابت این اسکان از سازمان طلب دارد.

وی گفت: توانستیم بخش هایی از این بدهی را سبک کنیم منتها بخشی از ادعاهای مطرح شده نیز بدون سند است. به عنوان مثال افرادی مراجعه می کنند و می گویند که براساس تاکید و دستور رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی جشنواره ای را برگزار کرده‌ایم و الان از شما 700 یا 300 میلیون تومان طلب داریم. آنها هیچ سند و مدرک و قراردادی برای اثبات حرفشان ندارند ولی اسناد اثبات شده نشان می دهد میزان بدهی های ما 500 میلیارد تومان است.

سلطانی فر بیان کرد: موظف هستیم بدهی افرادی که اسناد قانونی متقن دارند را بالاخره طی مدت امسال یا سالهای آینده بپردازیم ولی بسیاری از بدهی‌ها نیز فقط در حد ادعاست.