اتومبیلرانی

رئیس سازمان میراث فرهنگی در دیدار با رئیس کلوپ اتومبیلرانی اتریش اعلام کرد که ایران آمادگی میزبانی از همایش‌ها و گردهمایی‌های بین‌المللی مرتبط با فعالیت‌های گردشگری را دارد.

به خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی؛ ورنر کراس، رئیس کلوپ اتومبیلرانی اتریش و رییس اتحادیه بین‌المللی گردشگری که به دعوت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به کشورمان سفر کرده است، پس از بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان‌های تهران و اصفهان و مرکز کنترل ترافیک کشور، با مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ابراهیم رضایی بابادی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی دیدار و درباره توسعه همکاری‌های فی مابین بحث و تبادل نظر کرد.

مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با رئیس کلوپ اتومبیلرانی اتریش و رئیس اتحادیه بین‌المللی گردشگری، توسعه صنعت گردشگری را یکی از مهمترین سیاست‌های دولت دانست.

معاون رئیس جمهور افزود: پس از توافق جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ و لغو تحریم‌های ناعادلانه، روند ورود گردشگران خارجی به ایران رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است، گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف برای بازدید از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و همچنین استفاده از جاذبه‌های طبیعی به ایران سفر می‌کنند.

سلطانی فر، با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌ها و مناسبت‌های فرهنگی- تاریخی در توسعه گردشگری کشورها نقش موثری دارد، یادآور شد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف با توجه به زمینه‌های زندگی در هر منطقه از ایران، جلب و جذب گردشگران را به دنبال دارد.

معاون رئیس جمهور، همچنین به امکانات و توانمندی‌های کشورمان در بخش گردشگری سلامت اشاره کرد و افزود: با توجه به سرویس‌های خوب درمانی که در ایران وجود دارد، ما هر ساله میزبان اتباع کشورهای همسایه به منظور بهره مندی از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی هستیم.

وی در ادامه، از اطلاع رسانی به عنوان یکی از موارد تاثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری یاد و تصریح کرد: در کنار ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز این صنعت، اطلاع رسانی دقیق و مناسب به گردشگران می‌تواند در توسعه همه جانبه گردشگری یک کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

سلطانی فر با بیان اینکه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران در اجرای سیاست‌های توسعه محور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقش مهم و اساسی دارد، اضافه کرد: با توجه به رویکرد دولت در توسعه صنعت گردشگری، ما در ۲ سال اخیر شاهد روند رو به رشد تقاضا برای سفر به ایران بودیم و تلاش می‌کنیم تا با تمام توان و امکانات، زیرساخت‌های مورد نیاز برای پذیرایی از این حجم گردشگران را فراهم آوریم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی میزبانی از گردهمایی‌های بین‌المللی مرتبط با فعالیت‌های گردشگری را دارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین، بالا بردن سطح کیفی خدمات در تأسیسات گردشگری را یکی از مهمترین سیاست‌های این سازمان در بخش نرم افزاری برشمرد و افزود: در این زمینه ما از امکانات و ظرفیت‌های موسسات آموزشی داخلی و بین‌المللی استفاده می‌کنیم.

در ادامه این دیدار ورنر کراس، رئیس کلوپ اتومبیلرانی اتریش و رییس اتحادیه بین‌المللی گردشگری با بیان اینکه برای نخستین بار به ایران سفر کرده است، گفت: شهر اصفهان و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهر، یکی از بهترین سفرهایی بود که در تمام طول عمر خود داشته‌ام.

وی همچنین به تعامل سازنده با کانون اتومبیلرانی و جهانگردی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های کانون‌ها، ارائه خدمات و تسهیلات به اعضاء است، همچنین ما به دنبال ارائه خدماتی فراتر از آنچه تا کنون ارائه می‌شده است هستیم.

کراس با اشاره به اینکه، تأمین امنیت در راه‌ها و جاده‌های یک کشور برای گردشگران مهم و ضروری است، اضافه کرد: ما آماده تبادل و ارائه تجربیات به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران هستیم.

رئیس کلوپ اتومبیلرانی اتریش در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند میزبانی برگزاری مجمع عمومی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی را بر عهده بگیرد، همچنین این مراسم می‌تواند بهانه‌ای باشد تا اعضای مجمع، جاذبه‌های بی نظیر فرهنگی- تاریخی ایران را ببینند.

در نشست دیگری که با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد، ابراهیم رضایی بابادی با اشاره به قدمت ۸۰ ساله این کانون به تشریح مختصری از تاریخچه، اهداف و فعالیت‌های انجام شده از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سال‌های گذشته پرداخت.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی افزود: در تلاش هستیم تا با توسعه همکاری‌ و تعامل با فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA)، در آینده نزدیک بتوانیم بیش از گذشته از تجربیات کلوپ‌های اتومبیلرانی دیگر کشورها در زمینه ارتقای ایمنی راه، آوزش، امداد خودرو، گردشگری و سایر زمینه‌های کاری مشترک بهره مند شویم.

رضایی بابادی ادامه داد: امیدوار هستم این بازدید به تعمیق روابط و برقراری ارتباط نزدیکتر با کلوپ اتومبیلرانی اتریش کمک کرده و به گسترش همکاری‌های فی ما بین و مشترک میان دو کانون که هر دو عضو رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی نیز هستند، منجر شود.

ورنر کراس، رئیس کلوپ اتومبیلرانی اتریش نیز پس از ابراز شگفتی از امکانات موجود در ایران در زمینه کنترل ترافیک و راه‌ها، به ارائه گزارشی کامل درباره فعالیت‌های این کلوپ و برنامه‌های طراحی شده برای اجرا در آینده پرداخت.