ابیانه

«کمیته گردشگری» پایگاه میراث فرهنگی ابیانه تشکیل شد تا در نوروز امسال حفاظت و توسعه پایدار این روستای تاریخی تدوین و به درستی تعریف شود.

به همین منظور نخستین نشست این کمیته با موضوع ساماندهی گردشگری ابیانه در ایام نوروز با حضور دهیار ابیانه، مدیر اداره شهرستان، مدیر و کارشناسان پایگاه ملی ابیانه تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، احمد نجیبی، مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی ابیانه با تبیین اهداف تشکیل این کمیته گفت: با توجه به اهمیت موضوع گردشگری در ابیانه و اثرگذاری فوق‌العاده آن در حفاظت و توسعه‌ی پایدار ابیانه، بر آن شدیم با تشکیل کمیته‌ای مشورتی با حضور افراد صاحب‌نظر از نهادهای اجرایی، موضوعات حوزه گردشگری این روستای تاریخی را به بحث و تبادل نظر بگذاریم.

وی با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و افزایش چشمگیر آمار گردشگران در ابیانه، برنامه محوری در ساماندهی گردشگری ابیانه و تصمیم‌گیری در این زمینه را با حضور مسئولان اجرایی ضروری دانست.

سرهنگ محمد عادلی، دهیار ابیانه در این جلسه با استقبال از تشکیل این جلسات همفکری، به بیان مشکلات گردشگری ابیانه در ایام نوروز هر سال پرداخت و گفت: علیرغم ساماندهی ترافیکی و فراهم کردن زیرساخت‌های خدماتی اولیه، از سوی دهیاری ابیانه در سال‌های گذشته این روستا در ایام نوروز با مشکلات عدیده ترافیکی مواجه است.

به گفته‌ی او سرمایه گذارانی که برای برگزاری نمایشگاه در نوروز در این روستای تاریخی مراجعه کرده‌اند، می‌توانند با گرفتن مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام کنند.

همچنین حسین یزدانمهر، مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز با برشمردن مشکلات گردشگری ابیانه در سال‌های اخیر به خصوص در حوزه ترافیک و برنامه‌ریزیِ بازدید تاکید کرد.

وی با تاکید بر این‌که باید علاوه بر برنامه‌ریزی برای نوروز به فکر آسیب‌شناسی و بهره‌وری از آن برای سال‌های بعد باشیم، بیان کرد: پیشنهادات پایگاه در قالب طرحی برای ارائه در کارگروه سفر استان به منظور بررسی تخصصی در این کمیته تدوین شد.