رجبعلی خسروآبادی

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران، جریان‌سازی‌های رسانه‌ای را یکی از عوامل برطرف شدن بسیاری از معضلات میراث فرهنگی در پایتخت دانست.

به گزارش ایسنا، رجبعلی خسروآبادی گفت: اگر امروز شاهد یک هم‌افزایی با شهرداری تهران در صیانت از میراث فرهنگی و توسعه گردشگری هستیم، به دلیل جریان‌سازی‌هایی بوده که برای حفظ

و معرفی میراث فرهنگی و معنوی شهر تهران توسط رسانه‌ها صورت گرفته است.

وی حفظ و صیانت از میراث فرهنگی و ارائه خدمات به شهروندان در حوزه گردشگری شهری را از سوی میراث فرهنگی استان و مجموعه مدیریت شهری تبدیل شده به یک مطالبه عمومی دانست و ادامه داد: این اتفاق به دلیل گوشزد رسانه‌ها به مسئولان در تحقق مطالبات مردمی از صنعت گردشگری بوده است.

او مشارکت شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی در اجرای تورهای تهرانگردی در ایام نوروز را در دو سال گذشته و همچنین مرمت خانه‌های تاریخی را نشانه بارز هم‌افزایی در ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان بیان کرد و افزود: در صورتی‌که پیش از این تضاد و اختلاف نظرها موجب شده بود حتی شهرداری اجازه نصب بنرها و بیلبردهای تورهای تهرانگردی را به میراث فرهنگی تهران ندهد.

مدیرکل میراث استان تهران ادامه داد: هر قدر رسانه‌ها در توسعه گردشگری استان تهران و در حوزه داخلی موفق عمل کرده‌اند، اما متاسفانه شبکه‌ تاثیرگذاری در سطح بین‌المللی برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی به گردشگران خارجی نداشته‌ایم که انتظار می‌رود این موضوع نیز در سال‌های آینده برطرف شود.

خسروآبادی با بیان این‌که مجموعه کاخ‌های گلستان، سعدآباد و نیاوران و موزه ملی ایران در سطح شهر تهران فرصت طلایی را پیشروی مدیران در توسعه گردشگری شهری، قرار داده‌اند، افزود: البته عدم تناسب در شرح وظایف و ابزار در اختیار با توجه به جاذبه‌های متعدد تاریخی پایتخت تهدیداتی را متوجه مدیران می‌کند که امیدواریم با همدلی همه دستگاه‌های اجرایی تناسب ابزار دراختیار با انتظارات مردمی و میراث دوستان افزایش یابد.