گردشگری

مدیر سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغملک گفت: وضعیت میراث فرهنگی در کل خوب نیست و این به همه نهادها برمی‌گردد چون کلیه دستگاه‌های دولتی باید در این زمینه همکاری کنند.

جهانگیر پیروزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا، منطقه‌ خوزستان، اظهار کرد: کشورهای توسعه یافته، گردشگری و میراث فرهنگی خود را در برنامه خود قرار داده‌اند. به نظر من هر چه زودتر باید شورای گردشگری در کشور تشکیل شود.

این دوستدار میراث فرهنگی گفت: نهادهای مربوطه باید با میراث فرهنگی همکاری و تعامل داشته باشند. همچنین سازمان‌های مردم نهاد باید تشکیل شوند. تخصیص اعتبارات دولتی نیز بسیار مهم است و از آن مهمتر فعال‌سازی بخش خصوصی است. این در حالی است که هنوز موفق نشده‌ایم این بخش‌ها را فعال کنیم زیرا شهرستان‌ها اختیار چندانی ندارند.

پیروزاده بیان کرد: برای این کار باید دو حرکت اساسی انجام داد؛ یکی اینکه سازمان برنامه و بودجه باید توسعه گردشگری را محور کار خود قرار دهد و شورای گردشگری نیز تشکیل شود. دوم اینکه طرح جامع گردشگری همه شهرستان‌ها باید تدوین شود تا بتوانیم به توسعه گردشگری برسیم چون بدون طرح و نقشه راه هر تلاشی بیهوده است.

وی خاطرنشان کرد: نقشه باستان‌شناسی شهرستان‌ها و استان‌های کشور باید تهیه شود. کارهای اولیه این اقدامات انجام شده اما نتیجه‌اش هنوز مشخص نیست.