میراث‌فرهنگی

تفاهم‌نامه همکاری سازمان میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید با عنوان شیوه نامه اجرایی اعطای تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در زمینه طبیعت گردی به امضاء رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیوه نامه اجرایی اعطای تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در زمینه طبیعت‌گردی از سوی صندوق کارآفرینی امید در قالب تفاهم‌نامه‌ای به امضای مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان و علی اصحابی معاون ساماندهی و توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید رسید.

این تفاهم نامه با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اصغر نورالله زاده  مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید صورت به امضاء رسید.

سلطانی‌فر پس از امضای تفاهم نامه بین سازمان میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید، با ابراز خشنودی نسبت به گسترش همکاری‌های بین دو دستگاه، یادآور شد: همکاری‌های سازمان میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید، نتایج و ثمرات بسیار مثبتی داشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مثمرثمر و همکاری‌های دو نهاد در حوزه صنایع دستی، تاکید کرد: با مشخص شدن چگونگی همکاری در حوزه بوم‌گردی و گردشگری بین سازمان میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید در این تفاهم نامه، امیدواریم در این حوزه هم برنامه‌ها و فعالیت‌های مطلوبی به انجام برسد.

شیوه نامه اجرایی اعطای تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی و دفاتر خدمات مسافرتی فعال در زمینه طبیعت گردی از سوی صندوق کارآفرینی امید در ۱۲ ماده و ۴ تبصره به امضاء رسید.

این شیوه نامه در راستای پرداخت تسهیلات به منظور انجام اقدامات در زمینه نوسازی، توسعه، تجهیز و بهره برداری از اقامتگاه‌های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در مناطق محروم و همچنین اعطای تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی فعال در زمینه طبیعت گردی به منظور تهیه و خرید تجهیزات و وسایل نقلیه مرتبط با اجرای تورهای طبیعت گردی، تنظیم و به امضاء شد.