بزرگترین هواپیمای جهان

بزرگترین هواپیمای جهان از چند روز قبل به جاذبه جدید گردشگری کرواسی تبدیل شده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، بزرگترین هواپیمای جهان که از روز جمعه در قالب نمایشگاهی در فرودگاه شهر «زاگرب»، پایتخت کرواسی به نمایش درآمده، از چند روز قبل به جاذبه جدید گردشگری این کشور تبدیل شده است.

به گزارش ای توربو نیوز، این هواپیما که آنتونوف 225 نام دارد و تنها یک فروند از آن در سال 1998 تولید شده است، 210 تن و 84 متر طول دارد. آنتونوف 225 در سال ۱۹۸۹ شاتل روسی بوران را حمل کرد و همواره از آن به عنوان یکی از شاهکارهای صنعت هوانوردی نامبرده می‌شود.

بزرگترین هواپیمای جهان در شرایطی به جاذبه جدید گردشگری کرواسی تبدیل شده که با الحاق این کشور به اتحادیه اروپا از اول جولای، کرواسی با هجوم گردشگران دیگر کشورهای اروپایی، رشد چشمگیر گردشگری را تجربه می‌کند. کرواسی یکی از زیباترین کشورهای اروپا است و سواحل زیبا و پاک آن و همچنین بیش از 1100 جزیره زیبا هر یک می‌توانند جاذبه‌های زیادی برای گردشگران داشته باشند.

پس از استقلال کرواسی در سال ‌1991، سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی این کشور به 20 درصد رسید که حاصل آن تبدیل این کشور به یکی از مقاصد برتر گردشگری اروپا و ایجاد صدها فرصت جدید شغلی در کرواسی بوده است.