گردشگری

همایش علمی جایگاه گردشگری در اقتصاد مقاومتی به همت دانشگاه علم و فرهنگ 17 خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدحسین ایمانی خوشخو، رییس انجمن علمی گردشگری ایران با اشاره به لزوم برگزاری نخستین سمینار علمی جایگاه گردشگری در اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقش گردشگری در توسعه اقتصادی کشورها و مناطق مختلف و بویژه در مسیرها و مقاصد گردشگری و تأثیرگذاری آن بر مردمان جوامع میزبان و محلی، نقش و جایگاه گردشگری و اثرات اقتصادی آن در این سمینار، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: هدف اصلی این سمینار بررسی اثرات اقتصادی گردشگری در کشور و مناطق مختلف برای ایجاد اشتغال، کارآفرینی و رونق اقتصادی است و با توجه به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و این که گردشگری یکی از مصادیق بارز آن است، این موضوع با حضور اساتید و متخصصان خارجی و داخلی و براساس منویات مقام معظم رهبری در یک سمینار علمیِ یک روزه مورد بحث و بررسی و کنکاش علمی قرار می‌گیرد.

رییس انجمن علمی گردشگری ایران به محورهای سمینار علمی جایگاه گردشگری در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: ویژگی‌های درون‌زایی اقتصاد گردشگری، شیوه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی، نقش دولت در توسعه اقتصاد گردشگری با محوریت اقتصاد مقاومتی، زمینه‌های مشارکت بخش خصوصی در توسعه گردشگری با محوریت اقتصاد مقاومتی، جایگاه گردشگری در کاهش اثرات تحریم‌های خارجی در اقتصاد ملی و نقش و اثرات صنعت گردشگری بر توسعه اقتصادی کشور از محورهای اصلی این سمینار است.

همایش علمی جایگاه گردشگری در اقتصاد مقاومتی 17خرداد ماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این همایش و ارسال آثار به آن می‌توانند از طریق سایت دانشگاه به آدرس www.usc.ac.ir و لینک کلینیک مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری Info.T.S@usc.ac.ir اقدام کنند. آخرین مهلت ارسال موضوعات، آثار و ایده‌های جدید به دبیرخانه تا 10خردادماه تعیین شده است.