خلیج فارس

رئیس پژوهشکده باستان شناسی گفت: برگزاری نخستین همایش بین‌المللی باستان شناسی خلیج فارس با حضور باستان شناسان ایرانی و چینی به آذر ماه امسال موکول شد.

حمیده چوبک به خبرنگار مهر گفت: رونمایی از پوستر نخستین همایش بین المللی باستان شناسی خلیج فارس طی مراسمی روز ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت ماه در سیراف انجام می شود. در این مدت فرصت داریم که اگر مشکلی پیش نیاید،؛ بررسی های باستان شناسی خلیج فارس انجام شود و چند محوطه مهم تاریخی آن نیز مورد کاوش قرار گیرد مانند سیراف و لیان که بزرگترین محوطه عیلامی خلیج فارس است.

وی ادامه داد: همایش بین المللی باستان شناسی خلیج فارس برای اولین بار در آذر ماه امسال همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود قرار بود این برنامه در اردیبهشت ماه برگزار شود، اما زمان آماده سازی استان بوشهر برای میزبانی از مهمانان برنامه کم بود به همین دلیل زمان برگزاری این همایش به آذر ماه موکول شد.

از باستان شناسان چینی نیز دعوت شده تا در این برنامه شرکت کنند چرا که در گذشته‌های دور همکاری‌های اقتصادی زیادی بین ایران و چین در بندر سیراف وجود داشته است و می‌توانیم با هم در زمینه باستان شناسی زیر آب همکاری کنیم.

چوبک بیان کرد: برنامه سال ۹۴ پژوهشکده باستان شناسی و پژوهشگاه میراث فرهنگی حول محور مطالعات خلیج فارس است.