china

دولت چین قصد دارد منطقه‌ا‌ی در تبت را به مرتفع‌ترین مقصد گردشگری جهان تبدیل کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در راستای جذب بیشتر گردشگران به منطقه زیبای تبت، سرزمین مقدس بوداییان و یکی از سه قطب برتر گردشگری چین‌، دولت این کشور قصد دارد معبدی در مرتفع‌ترین نقطه تبت را به مقصد گردشگری جهان تبدیل کند.

به گزارش شین‌هوا‌، در آینده نزدیک معبد مشهور «جوکهانگ‌» با ساخت یک جاده که از شهر لهاسا به طور مستقیم به آن منتهی می‌شود و همچنین ایجاد چند هتل لوکس با معماری سنتی، رستوران و پارکینگ میزبان هزاران گردشگر خواهد بود.

معبد «جوکهانگ» که حدود سال 642 میلادی احداث شد‌، اولین معبد بودائیان در تبت بوده و تمام بناهای تاریخی شاخص تبت از جمله «کاخ پوتالا» که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده و سالانه میزبان هزاران گردشگر است، بعد از این معبد ساخته شده‌اند.

این کاخ که در ارتفاع 3700 متری از سطح زمین واقع شده نیز صومعه مقدس بودائیان و اقامتگاه سابق «دالایی لاما» است، شاهکار معماری تبتی بوده و با داشتن بیش از 1000 اتاق محل نگهداری بیش از 20 هزار مجسمه و آثار ارزشمند و بی‌نظیر هنری است.

تبت که در سال‌های اخیر در کنار دو شهر پکن و شانگهای به یکی از سه قطب برتر گردشگری چین تبدیل شده، در سال 2012 میزبان چهار میلیون و 200 هزار گردشگر بود. حدود 15 درصد گردشگران تبت از کشورهای خارجی به‌ویژه آمریکا، آلمان، سنگاپور، مالزی، استرالیا، ژاپن و نپال بوده‌ و مابقی از چین هستند.