چین

براساس نتایج آمارگیری اخیر، گردشگران بین‌المللی به خرید کردن در چین علاقه‌مند نیستند و بیشتر برای دیدن مناظر طبیعی و فرهنگی به این کشور می‌روند.

به گزارش ایسنا، با کاهش تعداد مسافران خارجی چین در فصل نخست سال 2015 میلادی، مسئولین صنعت گردشگری این کشور آمارگیری انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که گردشگران کمتر به خرید علاقه‌مند هستند و بیشتر روی جنبه‌های فرهنگی و سیاحتی سفرشان به چین تمرکز دارند.

طبق گزارش اداره کل گردشگری ملی چین، تعداد خارجی‌هایی که در سه ماه اول سال 2015 این کشور را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند، پنج میلیون و 600 هزار نفر بوده که این رقم نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته 3.9 درصد کاهش داشته است.

به گزارش چاینا توریسم، درآمد صنعت گردشگری این کشور آسیایی در بخش بین‌الملل به 0.4 درصد تنزل پیدا کرده است. آکادمی گردشگری چین اعلام کرد: اکثر مسافران خارجی بیشتر به مناظر طبیعی و جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کشور توجه می‌کنند.

بیش از 70 درصد گردشگران بین‌المللی طی سفر خود به چین بین 500 تا 3000 دلار خرج می‌کنند. برخلاف آمار کشور چین، بررسی‌ها در مورد ژاپن نتیجه عکس داشته؛ برای نخستین‌بار است که گردشگران بین‌المللی پول زیادی را صرف خرید در ژاپن می‌کنند.