Belarus

دولت بلاروس قصد دارد این کشور را در سال 2014 به مقصد جدید گردشگری اروپا تبدیل کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، دولت بلاروس با هدف ایجاد هزاران شغل و کسب درآمد بیشتر از برنامه‌های خود را برای افزایش 20 تا 25 درصدی گردشگران این کشور در سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش ورلد توریسم، در نخستین گام برای تحقق این هدف زبان‌های انگلیسی و آلمانی به وب‌سایت اداره گردشگری بلاروس اضافه شده و صدها جاذبه برتر گردشگری این کشور به طور جامع در این وب‌سایت معرفی شده‌اند. این جاذبه‌های گردشگری شامل مجمع‌های گردشگری زمستانی از جلمه پیست‌های اسکی‌، بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعت‌گردی هستند.

دولت بلاروس همچنین قصد دارد با برگزاری باشکوه بیست‌وششمین دوره جشنواره موسیقی کلاسیک شهر میسنک – پایتخت این کشور – که در روزهای پایانی ماه ژانویه برگزار می‌شود، گردشگران بیشترین را جذب بلاروس کند.

بلاروس که یک مقصد گردشگری ارزان محسوب می‌شود، در سال 2013 میزبان حدود چهار میلیون گردشگر بود که بیش از 70 درصد آنها از کشورهای همسایه بویژه لیتوانی، اوکراین و روسیه بودند، البته گردشگران این کشور از آلمان، ترکیه، انگلیس، آمریکا و ژاپن در سالهای اخیر روند افزایشی را طی می‌کند.

با این وجود کارشناسان همواره از ضعف زیرساخت‌ها گردشگران در بلاروس از جمله کمبود هتل‌های استاندارد،‌ قوانین سخت صدور ویزای گردشگری و همچنین زیر ساخت‌های ضعیف فناوری اطلاعات از چالش‌های موجود در مسیر توسعه صنعت گردشگری بلاروس نام می ‌برند.