بیت المقدس

وزارت امورخارجه فلسطین روز گذشته اعلام کرد، سازمان همکاری اسلامی، شهر «بیت المقدس» را به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی جهان در سال 2016 انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،وزارت امور خارجه فلسطین اعلام کرد: این انتخاب که در حاشیه همایش بین‌المللی گردشگری اسلامی عصر روز – سه‌شنبه 13 خرداد-در شهر «جاکارتا» پایتخت اندونزی اتخاذ شد، نشان‌دهنده جایگاه شهر بیت المقدس در میان کشورهای اسلامی جهان و بیش از یک میلیاردونیم مسلمان آن است و با این انتخاب این شهر بیش از پیش از نظر سیاسی و معنوی اهمیت پیدا خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری «فلسطین الیوم»، به دنبال این انتخاب وزارت امور خارجه فلسطین از تمامی کشورهای عربی و اسلامی جهان دعوت کرد با اتخاذ تصمیمات فوری گام‌های اجرایی مهمی را در حمایت از مسجد الاقصی و شهر تاریخی-مذهبی بیت المقدس بردارند.

در همین راستا و به منظور حمایت از میراث تاریخی شهر بیت المقدس، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفت کنفرانس سازمان همکاری اسلامی تاریخ هجدهم ماه جاری میلادی در شهر «جده» برگزار شود.

این وزارت در بیانیه‌ای که روز گذشته منتشر کرد، ضمن محکوم کردن اقدامات مهاجران اسرائیلی‌ و حمایت آنان از سربازان و افسران اسرائیلی، نسبت به خطرات و عواقب حفاری‌های اسرائیلی‌ها در زیر مسجد الاقصی هشدار داد و گفت : با این حفاری ها بنای مسجد هر لحظه در معرض خطر ریزش است.

این وزارت از تمامی مسوولان رسمی و موسسات و مراکز مربوطه و کارشناسان فعال در حوزه گردشگری فلسطین دعوت کرد، به شکل جدی تمام فعالیت‌های خود را بر روی این موضوع متمرکز کنند و از فرصت به دست آمده برای ارتقای گردشگری اسلامی این شهر و دیگر شهرهای فلسطین استفاده کنند.