tourism

هشت شهر برتر قاره آسیا در جذب گردشگر در سال 2012 معرفی شدند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، سازمان بین‌المللی اقتصادی «مستر کارد» در گزارشی که روز گذشته (دوشنبه) انتشار یافت، به معرفی 20 شهر برتر جهان در جذب گردشگر در سال 2012 پرداخت که در این میان هشت شهر در قاره‌ی آسیا در جمع برترین‌ها 20 قرار گرفتند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، «بانکوک» پایتخت تایلند با میزبانی از نزدیک به 16 میلیون گردشگر در سال 2012 پرگردشگرترین شهر جهان در این سال لقب گرفت. در همین حال «سنگاپور»، پایتخت سنگاپور با میزبانی از 11 میلیون و 700 هزار گردشگر در رتبه چهارم پرگردشگرترین شهرهای جهان قرار گرفت و پس از آن نیز «کوالالامپور» پایتخت مالزی با میزبانی از 9 میلیون و 200 هزار گردشگر در رده‌ی هشتم ایستاده است.

همچنین «هنگ‌کنگ» در چین با میزبانی از هشت میلیون و 720 هزار گردشگر در رتبه‌ی نهم، «سئول» پایتخت کره‌جنوبی با میزبانی از هشت میلیون و 190 هزار گردشگر در رتبه‌ یازدهم، «شانگهای» در چین با میزبانی از شش میلیون و 500 هزار گردشگر در رتبه‌ چهاردهم، «توکیو» پایتخت ژاپن با میزبانی از پنج میلیون و 800 هزار گردشگر در رتبه‌ی شانزدهم و «تایپه» پایتخت تایوان با میزبانی از پنج میلیون و 190 هزار گردشگر در رتبه‌ی نوزدهم پرگردشگرترین شهرهای جهان در سال 2012 قرار گرفتند.