amricaسرنوشتی نامعلوم در انتظار واگن‌های کابلی سانفرانسیسکو، جاذبه‌ گردشگری خطرناک آمریکا است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، واگن‌های کابلی سانفرانسیسکو، چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا با قدمتی بیش از یک قرن که از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌روند در انتظار سرنوشت نامعلومی هستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این واگن‌های کابلی در قرن 19 میلادی برای حمل و نقل مسافران روی تپه‌های سانفرانسیسکو ساخته شد و باگذشت بیش از یک قرن از ساخت آنها همواره یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌روند.

از سوی دیگر طی 10 سال گذشته 151 گردشگر به دلیل پرت شدن از واگن‌ها و یا برخورد با آنها زخمی شده‌اند. در این شرایط بحث بر سر وجود یا عدم وجود این واگن‌ها در روزهای اخیر بالا گرفته است.

عده‌ای آنها را یکی از جاذبه‌های گردشگری سانفرانسیسکو و بخشی از هویت این شهر می‌دانند و برخی دیگر با اشاره به وقوع حوادث سال‌های اخیر و هزینه بالای نگهداری از واگن‌ها خواستار جمع‌آوری نشانه‌های سانفرانسیسکو و آمریکا قرن 19 هستند.

شهر سانفرانسیسکو با آب و هوای مدیترانه‌ای به عنوان یکی از قطب‌های صنعت گردشگری آمریکا علاوه‌بر واگن‌های کابلی از جاذبه‌های گردشگری دیگری از جمله «کاخ هنرهای زیبا»، «پل گلدن‌گیت»، «جزیره آلکاتراز»، «محله چینی‌ها»، «برج سوترو» و «موزه هنرهای معاصر سانفرانسیسکو» بهره می‌برد.