alborz

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز گفت: توسعه‌ی گردشگری اقوام نقش به‌سزایی در رونق گردشگری ملی دارد.

احمد ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: استان البرز پتانسیل‌های زیادی برای توسعه‌ی گردشگری اقوام دارد. با سفر به استان البرز به‌نوعی می‌توان با فرهنگ تمام اقوامی که در بخش‌های مختلف کشور زندگی می‌کنند، آشنا شد.

او ادامه داد: بدون شک برگزاری همایش در زمینه‌ی معرفی اقوام مختلف چه در سطح استانی و چه در سطح ملی می‌تواند باعث سرعت بخشیدن به حرکت چرخ صنعت گردشگری شود. در این راستا و برای معرفی بیشتر اقوام البرزی، در نیمه‌ی نخست امسال جشنواره‌ی اقوام در استان برگزار خواهد شد که نمایندگان اقوام و عشایر استان در آن حضور خواهند داشت.

معاون گردشگری استان البرز گفت: هدف مجموعه‌ی میراث فرهنگی استان، معرفی چهره‌ی واقعی البرز در بخش‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

او اظهار کرد: تبلیغات محیطی، تولید فیلم‌های مستند، ارسال پیامک، توزیع کتابچه و بروشور در ارتباط با مکان‌های گردشگری و تاریخی استان می‌تواند در تحقق این هدف نقش به‌سزایی داشته باشد.

ترکاشوند افزود: بدون شک، همکاری بین بخشی و تعامل دستگاه‌های مختلف استان، تأثیر به‌سزایی در به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بخش گردشگری استان دارد و انتظار می‌رود مسوولان در این زمینه با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری بیشتر همکاری کنند.