شهرستان

آبادان – معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای مرمت دبستان مهرگان آبادان برای تبدیل به دانشکده هنر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی نعمت زاده عصر امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی راه اندازی دانشکده هنر در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان گفت: برای راه اندازی دانشکده هنر با دورنمای دانشگاه از یک سال پیش کارهایی را آغاز کردیم ضمن اینکه جلساتی را با حضور مدیرعامل برگزار و مصوباتی را نیز به تصویب رساندیم.

وی افزود: متاسفانه به دلایلی انجام این کار به لحاظ اجرایی دچار رکود شد اما ظرف یک ماه گذشته تاکنون دو جلسه هماهنگی برای فعال سازی مجدد طرح برگزار کردیم.

نعمت زاده با اشاره بر تعهد سازمان منطقه آزاد اروند در تامین و تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار برای مرمت دبستان مهرگان به عنوان یک مدرسه تاریخی که نیاز به مرمت دارد نه تعمیر و نوسازی اظهار کرد: علاوه بر آن، سازمان منطقه آزاد اروند برای تجهیز این دانشکده از جمله فراهم سازی فضای آموزشی، خوابگاه، منازل سازمانی، فضاهای ورزشی و غیره نیز اقدام خواهد کرد.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند از آبادان به عنوان یکی از خاستگاه های هنری کشور نام برد و تصریح کرد: راه اندازی دانشکده هنر با ریشه تاریخی آبادان پیوند بسیار زیادی دارد.

نعمت زاده گفت: هر چند که  شهرهای آبادان و خرمشهر به دلیل بروز جنگ تحمیلی و با رغم گذشت سه دهه از پایان جنگ هنوز یک منطقه جنگ زده به شمار می رود اما سازمان منطقه آزاد اروند برای بازگرداندن این دو شهر به جایگاه تاریخی و شکوهمندشان از تلاش بر نمی دارد.

وی افزود: به طور قطع تاسیس دانشکده هنر تاثیر مهمی در رشد استعدادها و گردش اقتصادی هنر را در منطقه دارد.

نعمت زاده با بیان اینکه انجام کار مرمت دبستان مهرگان به عنوان یک اثر ثبت شده تاریخی امری سهل و آسان نیست، اظهار کرد: تلاش می کنیم تا پیش از مهرماه کار مرمت را به انجام برسانیم تا این مکان قابل استفاده برای راه اندازی دانشکده هنر شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وسعت بسیار این دبستان با بیش از سه هزار مترمربع می توان کار مرمت را در قالب چند فاز و به شکل بهره برداری در فازهای مختلف به انجام رساند.