پاکستان

دولت پاکستان قصد دارد این کشور را به یک مقصد گردشگری مذهبی تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، پاکستان طی قرن‌ها به دلیل همسایه بودن با چین و پاکستان و همچنین قرار داشتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم زیادی از بودائیان را در خود جای داده است.

به گزارش توربو نیوز، بیشتر این آثار در منطقه تاریخی «سوآت» پاکستان در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان و دره «نیلوم» در بخش‌هایی از رشته‌ کوه هیمالیا واقع شده که در سال‌های گذشته محل استقرار طالبان پاکستان بود، اما حالا آرامش نسبی در این مناطق برقرار شده و هر روز بر تعداد گردشگران آنها افزوده می‌شود.

در این شرایط پیش‌بینی می‌شود این کشور در سال‌های آتی به روزهای خوب صنعت گردشگری‌اش در دهه‌های 60 و 70 میلادی بازگردد.

بیشتر آثار تاریخی که دولت پاکستان برای جذب گردشگران بودایی برای آنها برنامه‌ریزی کرده، شامل مجسمه‌های بودا و معابدی است که در دل کوه‌ها کنده شده‌اند، البته پاکستان از جاذبه‌های گردشگری مذهبی برای مسلمانان نیز بهره می‌برد‌ که بیشتر آنها در نزدیکی مرز این کشور با هند و همچنین منطقه کشمیر پاکستان واقع شده‌اند.

پاکستان از جاذبه‌های گردشگری مذهبی از جاذبه‌های گردشگری ارزشمند دیگری نیز بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به «باغ‌ شالیمار» یادگاری از شاه‌جهان سازنده بنای مشهور تاج‌محل، «قلعه روهتاس»، «قلعه لاهور»، «کوه مالکی» و سه شهر تاریخی «موهنجدارو»، «تخت باهی» و «تاکسیلا» اشاره کرد که همگی آنها در فهرست میراث جهانی سازمان «یونسکو» نیز به ثبت رسیده‌اند.