گردشگران

بررسی‌ها نشان می‌دهد برزیل در مقایسه با آفریقای جنوبی عملکرد موفق‌تری در جذب درآمد از طریق گردشگران جام جهانی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، درشرایطی که از چند ساعت قبل دیدار افتتاحیه جام جهانی فوتبال بین برزیل و کرواسی برگزار شد، همچنان سیل گردشگران به برزیل سرازیر است.

به گزارش توربو نیوز، براساس گزارش‌ها میانگین بهای اقامت درهتل‌های ریودوژانیرو حدود 461 دلار است که دوبرابر قیمت هتل‌های ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است. همچنین پیش‌بینی می‌شود برزیل میزبان حدود 10 میلیون گردشگر داخلی و خارجی باشد که این رقم درمورد آفریقای جنوبی حدود 6 میلیون گردشگر بود.

از سوی دیگر حدود 30 درصد ظرفیت هتل‌ها توسط گردشگران فوتبالدوست انگلیسی، 22 درصد توسط آلمانی‌ها و 14 درصد توسط آمریکایی ‌ها رزرو شده است، این درحالیست که بیشتر این گردشگران اولین سفر خود به برزیل را تجربه کرده و پیش‌بینی می‌شود که بین 20 تا 25 درصد آنها در طی سال‌های آتی دوباره به این کشور سفر کنند.

در همین حال پیش‌بینی می‌شود گردش مالی حاصل ازحضور گردشگران نیز به 25 میلیارد دلار برسد، البته برزیل در سال 2016 نیز میزبان مسابقات المپیک خواهد بود که برای اقتصاد این کشور منافع ریادی به همراه خواهد داشت.

رشد چشمگیر گردشگران برزیل در شرایطی صورت می‌گیرد که مدتی قبل «دیلما روسف»، رییس‌جمهور این کشور نیز به فعالان صنعت گردشگری برزیل شامل هتلداران، رستوران‌داران، مالکان خطوط هوایی و آژانس‌های مسافرتی نسبت به افزایش غیر متعارف بهای خدمات‌شان هشدار داد و اعلام کرد، برای دفاع از اعتبار و آبروی برزیل در عرصه بین‌المللی شورای ویژه‌ای را با هدف نظارت و کنترل قیمت‌ها در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی و دو هفته از آغاز و دو هفته پس از پایان آن تشکیل داده و مجازات‌های سنگینی نیز در انتظار متخلفین خواهد بود.

برزیل در سال 2013 میزبان نزدیک به 8 میلیون گردشگر بود و مقامات صنعت گردشگری این کشور قصد دارند برزیل را به مقصد 10 میلیون گردشگر در سال 2020 تبدیل کنند.