خوانندگان یک مجله انگلیسی پرو را به عنوان دومین مقصد برتر گردشگری جهان انتخاب کردند.

pro

به گزارش ایسنا، خوانندگان مجله معتبر گردشگری انگلیسی «واندر لاست» در جریان یک نظرسنجی اینترنتی پرو را به عنوان دومین مقصد برتر گردشگری جهان انتخاب کردند.

به گزارش آن‌دیانا، بر اساس این نظرسنجی کشور میانمار در صدر مقاصد برتر گردشگری جهان قرار گرفته و در رتبه‌های بعدی نیز نیوزلند، بوتان و اردن قرار دارند. از سوی دیگر شهر تاریخی «سوسکو» پرو نیز در فهرست جاذبه‌های برتر گردشگری جهان در رده دوم قرار گرفته است.

سوسکو که یادگاری از تمدن «اینکا» به شمار می‌رود و قرار است در سال‌های آتی صاحب فرودگاه شود، در سال 2010 و پس از آنکه هفته‌ها بارش باران و جاری‌شدن سیل در مناطقی از پرو، مانع بازدید گردشگران از شهر تاریخی «ماچوپیچو»، مقصد نخست گردشگری این کشور شد به عنوان مقصد جدید گردشگری پرو به گردشگران معرفی شد.

سوسکو تنها در آستانه‌ سال نو میلادی میزبان یک مراسم مذهبی مخصوص اینکاها بود که حاصل آن میزبانی این شهر تاریخی از روزانه به طور متوسط 4000 گردشگر بود. از سوسکو به عنوان دروازه ورود به ماچوپیچو نام برده می‌شود که در فهرست میراث جهانی سازمان «یونسکو» به ثبت رسیده و برای اولین‌بار در فهرست در سال 2009،‌ 10 جاذبه برتر گردشگری جهان قرار گرفت.

پرو در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بود و بیشتر گردشگران آن از کشورهای منطقه آمریکای جنوبی، فرانسه، انگلیس، آرژانتین و آلمان هستند. این کشور از جاذبه‌ های گردشگری متنوعی ازجمله طبیعت زیبا و محوطه‌های تاریخی باقی‌مانده از سه تمدن مایا، آزتک و اینکا بهره می‌برد و پیش‌بینی می‌شود در سال 2016 به مقصد سالانه پنج‌ میلیون گردشگر تبدیل شود.