همه چیز درباره فرصت مطالعاتی کانادا

کشور کانادا یکی از بهترین کشورها در جهان برای ادامه تحصیل و شرکت در دوره‌های پژوهشی است. موسسات آموزشی و پژوهشی این کشور از اعتبار بسیاری بالای آکادمیکی در جهان برخوردار هستند. دولت کانادا در این زمینه بورسیه و کمک‌ هزینه‌های آموزشی بسیاری را در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می‌دهد.
با شرکت در دوره‌های پژوهشی دانشگاه‌های کشور کانادا می‌توانید علاوه بر تقویت مهارت زبان انگلیسی خود، در بین گروه‌های معتبر بین‌المللی و در کنفرانس‌های معتبر علمی بسیاری شرکت کنید. بدین ترتیب است که بیشتر دانشجویان در این مقطع، تجربه همکاری با اساتید معروف و به نام نصیبشان می‌شود. دانشجویان می‌توانند با این کار رزومه بسیا قوی برای خود بسازند. این امر در آینده شغلی دانشجویان و فرصت‌های شغلی آن‌ها نقس بسیار مهم و پررنگی خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات مفیدی را در رابطه با فرصت مطالعاتی کانادا در اختیارتان قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرصت مطالعاتی در کانادا

یکی از دوره‌های مستقل مطالعاتی در مقطع دکتری دانشگاه‌های کشور کانادا، فرصت مطالعاتی در کانادا می‌باشد. فرصت مطالعاتی دانشگاه‌های کانادا به مطالعه و انجام تحقیق در دانشگاه‌های برتر دنیا اختصاص می‌یابد. این فرصت امتیازی منحصر به فرد برای دانشجو است که با استفاده از آن می‌تواند توانایی در دانش و پژوهش و تحقیق در رشته تحصیلی خود یا آثار علمی به اثبات برساند.
مهاجرت به کشور کانادا از طریق فرصت مطالعاتی، یکی از بهترین روش‌های مهاجرت تحصیلی است. در این دوره مطالعاتی کوتاه مدت شرایط بسیار خوبی برای  زندگی و کار در کشور کانادا مهیا می‌شود.

شرایط لازم برای فرصت مطالعاتی کانادا

 شرکت در دوره‌های فرصت مطالعاتی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان مقطع دکتری باشد. دانشجویان در این مقطع می‌توانند بخشی از پژوهش‌های خود را در دانشگاه دیگری انجام دهند. شرکت در این دوره‌های برای دانشجویان مقطع دکتری می‌تواند موجب افزایش توانمندی علمی دانشجویان شود. شرایط و مدت زمان شرکت در دوره‌های فرصت مطالعاتی کانادا متفاوت است. به عوامل مختلفی چون موسسه ارائه دهنده، نوع رشته و… بستگی دارد. این دوره در دانشگاه بریتیش کلمبیا حدود 12 ماه است و در دانشگاه آلبرتا حدود 6 تا 12 ماه می‌باشد.

دانشجویان برای شرکت در این دوره‌ها باید شرایط لازم برای فرصت مطالعاتی کانادا را داشته باشند، این شرایط عبارتنداز:

  • ارائه یک مدرک زبان معتبر
  • دریافت دعوتنامه از استاد راهنما
  • ارائه گواهی اشتغال به تحصیل
  • ارائه یک برنامه پژوهشی که بیانگر هدف پژوهش است
  • جلب نظر یکی از اساتید دانشگاه‌ها و موسسات معتبر کانادا

مراحل درخواست برای فرصت مطالعاتی کانادا

همه چیز درباره فرصت مطالعاتی کانادا

درخواست فرصت مطالعاتی کانادا هم مانند مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه‌های کشور کانادا، دارای مراحل مختلفی است. با انجام گام به گام این مراحل می‌توانید درخواست خود را برای فرصت مطالعاتی کانادا ثبت کنید.

  • ابتدا باید دانشگاه مورد نظر را انتخاب کرده، سپس با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه استاد راهنما را برای انجام پژوهش خود انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد باید اطلاعات و جزئیات طرح پژوهشی خود را ارائه دهید. این اطلاعات شامل نوع و موضوع پژوهش، مدت زمان تعیین شده برای گذراندن فرصت مطالعاتی و…. می‌باشد. سعی کنید توضیحات ارائه شده صحیح و به طور کامل عنوان شود، بدین ترتیب امکان ارزیابی از سابقه علمی و پژوهشی ایجاد خواهد شد.
  • در صورتی که استاد با درخواست دانشجو موافقت کند، باید به نامه پذیرش دانشجو پاسخ مثبت دهد.
  • برای انجام امور مربوط به پذیرش و اخذ ویزا فرصت مطالعاتی کانادا، دانشجو باید فرم تکمیل شده به همراه مدارک و نامه پذیرش را به بخش فرصت مطالعاتی وزارت علوم ارائه دهد.

اخذ ویزای فرصت مطالعاتی کانادا

تمام دانشجویانی که به دنبال فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌های کشور کانادا هستند، ابتدا باید نسبت به اخذ ویزای فرصت مطالعاتی اقدام کنند. برای اخذ ویزای فرصت مطالعاتی کانادا، ابتدا باید با اساتید مکاتبه داشته باشید تا بتوانید پذیرش خود را دریافت کنید. برای اخذ این ویزا هم مانند ویزای دانشجویی به مدارک و اسناد معتبری نیاز دارید، در صورت ارائه این مدارک ویزا صادر خواهد شد.

  • برای اخذ ویزا ابتدا باید فرم درخواست را تکمیل کنید. در این فرم اطلاعاتی از قبیل نام، ایمیل، اطلاعات تماس، مدرک تحصیلی، موسسه آموزشی که در آن مشغول به تحصیل هستید، موقعیت آموزشی و علمی در موسسه آموزشی، تاریخ پیشنهادی برای شروع دوره، مدت زمان تخمینی برای حضور در موسسه، مکان پیشنهادی برای گذراندن دوره، عنوان پروژه تحقیقاتی، چکیده کوتاه از پروژه تحقیقاتی، بودجه مورد نیاز برای حمایت از تحقیق را باید تکمیل کنید.
  • ارائه گذرنامه معتبر
  • ارائه تمکن مالی دانشجو
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر

اگر دانشگاه با تحقیق اولیه فرد موافقت کند و آن را بپذیرد، از او درخواست می‌شود تا اطلاعات و جزئیات بیشتری را در رابطه با تحقیق در اختیار دانشگاه قرار دهد. این اطلاعات و جزئیات معمولا شامل هدف تحقیق، سوالات، روش پیشنهادی انجام تحقیق و… می‌باشد. در این میان بهتر است دانشجو به دیگر تحقیقات انجام شده در دانشگاه مورد نظر اشاره کند تا بتواند بدین ترتیب طرح خود را پررنگ‌تر و بزرگ‌تر نشان دهد.

مزایا و فرصت های برنامه فرصت مطالعاتی کانادا

همه چیز درباره فرصت مطالعاتی کانادا

شرکت در دوره‌های فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌های کشور کانادا می‌تواند مزایای بسیاری برای دانشجویان در بر داشته باشد:

  • شرکت در این دوره‌ها می‌تواند بستر همکاری با بهترین اساتید در پروژه‌های بزرگ را برای دانشجو مهیا کند.
  • دانشجویان با شرکت در دوره‌های فرصت مطالعاتی کانادا، امکان تحصیل در یکی از معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های جهان را خواهند داشت.
  • با شرکت در این دوره، تجربه پژوهشی دانشجویان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.
  • دانشجویان مقطع دکتری با شرکت در فرصت‌ مطالعاتی کانادا، شانس بیشتری در استخدام شرکت‌های بزرگ و دانشگاه‌های معتبر جهان خواهند داشت.

هزینه فرصت مطالعاتی در کانادا

هزینه تحصیل آنلاین در کانادا چقدر است؟ هزینه تحصیل فرصت مطالعاتی در کانادا با هزینه تحصیل دانشجویان به صورت آنلاین یا حضوری تفاوت بسیاری دارد. نوع دوره، نوع دانشگاه، مدت زمان دوره فرصت مطالعاتی در کانادا و… همه از عواملی هستند که می‌توانند روی هزینه فرصت مطالعاتی در کانادا تاثیرگذار باشند. در جدول زیر میانگین هزینه فرصت مطالعاتی در کانادا ذکر شده است. البته این هزینه با توجه به عواملی که در ابتدا عنوان کردیم متغیر می‌باشند.

نوع هزینه مبلغ به دلار
بیمه خدمات درمانی 170
بیمه دندانپزشکی 114
عضویت در باشگاه ورزشی 189
عضویت در انجمن دانشجویان تحصیلات تکمیلی 49
دسترسی به سیستم دانشجویی 55
خدمات مرتبط با زندگی دانشجویی 157

کلام آخر

فرصت مطالعاتی در کشور کانادا، یک شانس بزرگ برای دانشجویان مقطع دکتری است. البته روش های دیگری برای مهاجرت نیز وجود دارد که در لینک https://www.canapply.ir/education-immigration-to-canada میتوانید بخوانید. در حال حاضر بیش از 120 موسسه و دانشگاه معتبر در این کشور آماده پذیرش دانشجویان می‌باشند. در این مطلب اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با فرصت مطالعاتی کانادا، مزایای فرصت مطالعاتی کانادا، شرایط تحصیل در فرصت مطالعاتی کانادا، مدارک لازم برای اخذ فرصت مطالعاتی کانادا و….. عنوان شده است. با توجه به اینکه قوانین در هر دانشگاهی متفاوت می‌باشد، بهتر است برای ثبت نام در دانشگاه به وب‌سایت آن مراجعه کنید و مدارک را طبق آنچه در سایت دانشگاه عنوان شده است آماده کنید.