Pakistan

با بازگشت آرامش به پاکستان، صنعت گردشگری این کشور در مسیر احیا قرار گرفته است.

به گزارش توریست ها، در شرایطی که طی سال‌های گذشته به دلیل افزایش ناامنی در پاکستان تعداد گردشگران این کشور کاهش چشمگیری یافته بود، از مدتی قبل و با بهبود شرایط امنیتی بار دیگر پاکستان میزبان گردشگران است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در دهه 60 و 70 میلادی پاکستان یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان به شمار می‌رفت و روزانه صدها گردشگر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری پاکستان به‌ویژه در فصل زمستان برای اسکی در دره «سوآت» که به سوییس پاکستان شهرت دارد، راهی این کشور می‌شدند.

پاکستان از جاذبه‌های گردشگری ارزشمندی بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به «باغ‌ شالیمار» یادگاری از شاه‌جهان سازنده بنای مشهور تاج‌محل، «قلعه روهتاس»، «قلعه لاهور»، «کوه مالکی» و سه شهر تاریخی «موهنجدارو»، «تخت باهی» و «تاکسیلا» اشاره کرد که همگی آنها در فهرست میراث جهانی سازمان «یونسکو» نیز به ثبت رسیده‌اند.

در سال‌های بعدی ناآرامی در پاکستان، تنش‌های سیاسی و ناآرامی در افغانستان گردشگران را از این کشور فراری داد. اما حالا با استقرار آرامش هر روز بر تعداد گردشگران پاکستان افزوده می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این کشور که در سال‌های آتی به روزهای خوب صنعت گردشگری‌اش در دهه‌های 60 و 70 میلادی بازگردد.

پاکستان در سال 2012 با میزبانی از بیش از یک میلیون گردشگر حدود 350 میلیون دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت که یکی از علل اصلی آن راه‌اندازی مراکز اطلاع رسانی و رزرواسیون برای گردشگران در مناطق مختلف پاکستان بوده که سهم بسزایی در جذب گردشگران به این کشور داشته‌ است.