touristhaساختمان مدیریت مجموعه‌ی فرهنگی – تاریخی نیاوران به خانه‌ی گردشگری استان‌ها تبدیل شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، جمعی از مدیران و معاونان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همراه محمدشریف ملک‌زاده – رییس این سازمان – در تالار آبی کاخ نیاوران جمع شدند تا خانه‌ی گردشگری استان‌ها را افتتاح کنند. این اقدام به پیشنهاد معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.

حسن شبان‌پور – معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – پیش از افتتاح این خانه گفت: خانه‌ی گردشگری استان‌ها محور وحدت، همدلی و الفت بین اقوام و طوایف کشور است، بویژه محلی برای عزیزانی است که از هر استان یک مجموعه و جمعی را در تهران دارند. مثلا همکاران خراسان رضوی ما که مقیم تهران هستند شاید بخواهند چند شب را در سال به نام خراسانی‌های مقیم تهران برنامه اجرا کنند، این مکان، محل مناسبی برای چنین تجمع‌هایی است.

او سپس گفت: در این مجموعه، روزی محمدرضاشاه و کارتر می‌نشستند و امروز، خدا را شکر می‌کنیم که بچه‌های پابرهنه‌ی آن زمان جمع شده‌اند و می‌خواهند خودشان تصمیم بگیرند.

در این مراسم، معصومه باکوچی – مدیر کاخ موزه‌ی نیاوران – نیز حضور داشت از راه‌اندازی خانه‌ی گردشگری استان‌ها استقبال کرد و برای میزبانی از دیگر فعالیت‌های مربوط به حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مجموعه‌ی تاریخی اعلام آمادگی کرد.