malesia

حجم درآمدهای مالزی از محل صنعت گردشگری تا سال 2020 به 53 میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در شرایطی که صنعت گردشگری مالزی در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را طی کرده، دولت مالزی قصد دارد درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری را تا سال 2020 به حدود 53 میلیارد دلار در سال برساند.

به گزارش برناما، دولت مالزی همچنین پیش‌بینی کرده در این سال تعداد گردشگران خارجی این کشور به رقم 36 میلیون گرشگر در سال برسد که در این مسیر معرفی جاذبه‌های گردشگری در مناطق دور افتاده این کشور در دستور کار دولت قرار گرفته است.

سازمان جهانی گردشگری نیز در آخرین رده‌بندی خود از مقاصد گردشگری جهان در سال 2011، مالزی را در رتبه نهم پرگردشگرترین کشورهای جهان قرار داده و از پیش‌بینی قرار گرفتن این کشور در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان در آینده نزدیک خبر داده‌ است.

وزارت گردشگری مالزی همچنین قصد دارد در راستای افزایش درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری، گردشگری لوکس را در این کشور توسعه دهد. در همین راستا، حساب ویژه‌ای برای جذب گردشگران ثروتمند از چین و هنگ کنگ شده است.

از سوی دیگر گردشگران عرب به ویژه گردشگران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز که به صرف مبالغ هنگفت مشهور هستند، در سال‌های اخیر به سفر به مالزی علاقمند شده و هر ساله نیز به تعداد گردشگران ثروتمند اروپایی که برای بازی گلف به مالزی سفر می‌کنند، افزوده می‌شود.