مدیر توسعه‌ی امور گردشگری سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: توجه به چشم‌انداز گردشگری شهر تهران، لازمه‌ی توسعه‌ی زیرساخت‌های شهری است.

 agency

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، مجتبی احمدلو با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران و مدیر دفتر حقوقی سازمان رفاه، با هدف بازنگری در ضوابط مربوط به مقررات شهرسازی در حوزه‌ی گردشگری شهر تهران و اجرایی کردن راهکارهای کمیته‌ی باز‌نگری در این سازمان، ادامه داد: با این اقدام قصد داریم با گرفتن تصمیم‌های تخصصی در این زمینه، شاهد تغییرات جدی در ارتقای سطح کیفی گردشگری باشیم.

 

او درباره‌ی اهمیت گردشگری در تهران اظهار کرد: با توجه به وضعیت زندگی امروز در پایتخت، گردشگری یکی از موضوعات مهم برای شهروندان تهرانی است که متأسفانه به‌دلیل وجود یکسری ضعف‌ها مغفول مانده است. این در حالی است که با توجه به پتانسیل‌های فراوان تهران در حوزه‌ی گردشگری، با تقویت حوزه‌ی گردشگری به توسعه‌ی زیرساخت‌های شهری می‌توان کمک بزرگی کرد.

مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری شهرداری تهران نیز در این جلسه بیان کرد: شهرداری علاوه بر دادن خدمات روزمره به شهروندان، شهرسازی را با توجه به چشم‌اندازها مدیریت می‌کند که اگر قوانین‌، ضوابط و طرح‌ها مغایر و متضاد با یکدیگر باشند، باعث موفق نبودن مدیریت شهری می‌شوند.

پاک‌ساز افزود: گردشگری در تهران چارچو‌ب‌های مختلفی دارد که در طرح موضعی و موضوعی نیز با طرح جامع پیوند خورده است. بنابراین تلاش کرده‌ایم به این سیاست‌ها توجه خاص شود. در طرح جامع جدید تهران نیز طرح‌ها و سیاست‌گذاری همه‌جانبه در قالب سیاست‌گذاری، راهبرد و طرح‌های موضعی و موضوعی گنجانده شده است که با وجود افراد متخصص، این طرح‌ها استفاده و عملی می‌شوند.