vietnam

دولت ویتنام برای جذب بیش از هفت میلیون گردشگر در سال جاری میلادی برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، مسئولان صنعت گردشگری ویتنام پیش‌بینی کرده‌اند که این کشور در سال 2013 با میزبانی از حدود 600 هزار گردشگر در ماه، میزبان هفت میلیون و 200 هزار گردشگر باشد.

وزارت فرهنگ، گردشگری و ورزش ویتنام در راستای تحقق این هدف برنامه‌های متنوعی را در دست اجرا دارد که از آن جمله می‌توان به ارتقاء کیفیت سرویس‌دهی در مقاصد گردشگری، افزایش بودجه بازاریابی، دعوت از روزنامه‌نگاران کشورهای دیگر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشورو حضور فعال در نمایشگاه‌های معتبر صنعت گردشگری اشاره کرد.

به گزارش برناما، مسئولان صنعت گردشگری ویتنام همچنین پیش‌بینی کرده‌اند کشورشان امسال میزبان حدود 35 میلیون گردشگر داخلی نیز باشد.

در این شرایط دولت ویتنام قصد دارد با میزبانی از 10 میلیون گردشگر در سال 2020، درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگری را به 16 میلیارد دلار در سال برساند. با این وجود تعداد کارکنان فعلی شاغل در صنعت گردشگری این کشور بسیار کمتر از حد نیاز بوده و پیش‌بینی می‌شود صنعت گردشگری ویتنام برای ادامه روند رو به رشد فعلی به 20 هزار نفر نیروی کار تا سال 2015 نیاز دارد.

در حال حاضر بیشتر گردشگران ویتنام از کشور‌های آسیایی چین، ژاپن و کره‌جنوبی هستند، هر چند که دولت ویتنام قصد دارد در سال‌های آتی، گردشگرانی از کشور‌های اروپایی و آمریکا را جذب این کشور کند.