esfفرشید هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برنامه‌های این اداره برای ایام نوروز سال آتی اظهار کرد: نوروز 1392 همچون سال‌های گذشته با ویژه برنامه آرامش بهاری در امام‌زادگان و بقاع متبرکه فریدن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان‌ها و ادارات مختلفی چون اداره آموزش و پرورش، هلال احمر، نیروی انتظامی، بخشداری، شهرداری و ائمه جماعات در راستای اجرای این طرح بزرگ و معنوی مشارکت دارند و اداره اوقاف را برای هر چه زیبا‌تر برگزار شدن این مراسم همراهی می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان فریدن تصریح کرد: نصب بنر و پخش بروشور به منظور اطلاع رسانی بیشتر در شهرستان از 25 اسفند ماه را آغاز می‌شود و این شهرستان با برطرف شدن نواقص از نظر آب، برق، مسائل ایمنی و کمبود‌های امام‌زادگان و بقاع متبرکه در ایام نوروز آماده پذیرایی از زائران می‌شود.

وی اضافه کرد: از 22 تا 25 اسفند ماه عط‌ر‌افشانی و غبار‌روبی اماکن متبرکه توسط مردم، مسئولان و هیئت امنا انجام می‌شود.(تور برای نوروز)

هاشمی تاکید کرد: در امام‌زادگان هفت‌سین قرآنی شامل قرآن کریم، سبزی سال نو و ماهی چیده می‌شود و پیش از آغاز سال نو دعای توسل، آل‌یاسین و در زمان تحویل سال دعای سال نو خوانده می‌شود و در ادامه سخنرانی مقام معظم رهبری پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: با حضور روحانیان بومی اقدام به راه‌اندازی مرکز مشاوره و پاسخگوی به مسائل شرعی زائران کرده‌ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فریدن گفت: در شش ماهه نخست امسال بقعه 14 امامزاده شهرستان فریدن فعال هستند اما طرح آرامش بهاری فقط در چهار امامزاده این شهرستان برگزار می‌شود.