noruzحسین متاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر درباره برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر نوروزی از سوی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری غرب مازندران بیان داشت: برنامه‌های ستاد تسهیلات سفر نوروزی از سوی نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در غرب مازندران تشریح شد.

متاجی گفت: ستاد دائمی تسهیلات سفر استان مازندران متشکل از 30 کمیته به ریاست استاندار مازندران و در شهرستان‌ نوشهر نیز به ریاست فرماندار و متشکل از 9 کمیته فعالیت خود را با محوریت نوروز و با هدف توسعه و گسترش خدمات و امکانات برای رفاه حال مسافران و گردشگران آغاز کرد.(تور نوروز)

وی افزود: ظرفیت اسکان و اقامت مسافران و گردشگران در شهرستان در روز در اماکنی نظیر هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، مدارس، منازل استیجاری، کمپ‌ها، مهمانسرای ادارات، زائرسراها، خوابگاه‌های دانشجویی و سایر اماکنی که برای نوروز خدمات اقامتی ارائه می‌کنند، افزایش می‌یابد.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در غرب مازندران بیان کرد: در ایام نوروز خدمات امداد جاده‌ای از جمله امداد خودرو، امداد و نجات، خدمات انتظامی و پلیس افزایش می‌یابند خدمات اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافری نیز با ایجاد پایگاه و کیوسک اطلاع‌رسانی همراه با تلویزیون شهری، اقلام تبلیغاتی و انتشاراتی برای راهنمایی مسافران آماده شده است.

وی اظهار کرد: خدمات بهداشتی، درمانی و کنترل مراکز عرضه مواد غذایی در کنار پایگاه امداد پزشکی و خدمات بهداشتی آماده ارائه خدمات بهداشتی و نظارتی به مسافران نوروزی هستند.

وی عنوان کرد: افزایش خدمات انتظامی و امنیت به نحوی که پایگاه نیروی انتظامی در سطح شهرها و جاده‌های کشور خدمات لازم را ارائه می‌کنند و نیز بهره‌گیری از خدمات قضایی و شوراهای حل‌اختلاف به نحوی که شورای حل‌اختلاف و صدها قاضی کشیک آمادگی رفع مشکلات احتمالی را در ایام نوروز دارند از دیگر برنامه‌های این ستاد در ایام تعطیلات نوروز است.

متاجی خاطرنشان کرد: در طول ایام نوروز نظارت‌ها بر کار اصناف مختلف مانند نظارت بر کار تأسیسات و مؤسسات گردشگری مراکز عرضه خدمات عمومی، خدمات بهداشتی و اصناف بیشتر می‌شود.

وی به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: با برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع برنامه‌های فرهنگی و اوقات فراغت، جُنگ شادی، سفره هفت‌سین، نمایشگاه صنایع ‌دستی و  فعالیت ویژه موزه‌ها در ایام نوروز خدمات خوب و مطلوبی به مسافران و گردشگران داده می‌شود.