اگر قصد خرید تور روسیه را دارید، نکست هالیدی مرجع تور و تور لحظه آخری خواندن این مطلب را به شما توصیه می کند.

 

معرفی کارهایی که می‌توانید در پایتخت روسیه بدون صرف هیچ هزینه ای انجام دهید!

 

گشت رایگان مسکو

 

شرکت خلاق “گشت رایگان مسکو” یک گشت پیاده‌ی رایگان از مناطق دیدنی اصلی به شما پیشنهاد می‌دهد، که در این سفر یک راهنمای آگاه و به‌شدت مشتاق شما را همراهی می‌کند.

 

 

 

 

گشت در میدان سرخ و مقبره‌ی لنین

 

قسمت اصلی سفر شما به مسکو می‌تواند قدم زدن در میدان سرخ و تامل در تاریخ هزار ساله‌ی آن باشد که برای تماشای آن پولی پرداخت نمی‌کنید.

 

 

 

کاوش تاریخ ادبیات در خانه موزه‌ی Gorky

 

این عمارت هنری شگفت‌انگیز توسط فئودور شختل ساخته شده و در سال 1931 به ماکسیم گورکی اهدا شده است. اکنون شما می‌توانید رایگان از یک تخیل بصری با راهها و درگاههای مجسمه‌ای، نقاشی های سقفی، شیشه کاری‌های منقوش و یک راه پله سنگی لذت ببرید.

 

 

 

قدم زدن در باغ الکساندر

 

گل‌های رنگارنگ و منظره‌ی چشمگیر کاخ کرملین، این پارک تاریخی را به محلی زیبا برای گشت و گذار مردم مسکو و همچنین توریست‌ها بدل کرده است. از بخش‌های دیدنی باغ الکساندر که تماما رایگان است می‌توان به فواره با مجسمه‌ی سه اسب و مراسم تعویض نگهبانی مقبره‌ی سرباز ناشناخته اشاره کرد.

 

 

 

گشت‌وگذار در زمین‌های Kolomenskoye

 

گشت و گذار در این املاک کهن و باستانی با منظره‌ی رودخانه‌ی مسکو رایگان است. کلیسای زیبای Ascension متعلق به قرن شانزدهم در اینجا است. بنای آجری و سقف چادری شکل آن، انقلابی را در معماری روسی برانگیخت.

 

 

 

 

از تماشای کلیسای جامع Christ the Saviour بهت زده شوید

 

کلیسای عظیم‌الجثه‌ی Christ the Saviour در بخش جنوب شرقی کاخ کرملین و در کنار رودخانه‌ی مسکو قرار دارد. بازدید از این کلیسای مجلل و بسیار پرزرق‌ و برق رایگان است.

 

 

 

با اهالی مسکو در خیابان آربات معاشرت کنید

 

منطقه‌ی قدیمی آربات محل اجتماع هنرمندان، موزیسین‌ها و نوازندگان خیابانی هنوز هم تداعی کننده‌ی سالهای قدیم است. درکنار قدم زدن در این خیابان افسانه‌ای، به دنبال دیواره‌ی یادبود به‌یاد Viktor Tsoy و مجسمه‌ی شاعر دهه‌ی 1960 یعنی Bulat Okudzhava بگردید.

 

 

 

درگورستان Novodevichy درباره‌ی شخصیت‌های تاریخی روسیه اندیشه کنید

 

گورستان Novodevichy در مجاورت сonvent یکی از معتبرترین آرامگاه‌های روسیه است. در اینجا مقبره‌ی نویسندگان، هنرمندان، موزیسین‌ها و چند سیاستمدار مانند خروشچف و یلتسین قرار دارد.

 

 

 

در Izmailovo خرید کنید

 

بازار دستفروشان مشهور بخشی از یک شهربازی است که شامل فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، موزه‌ها و آثار تاریخی است که همه در یک ‘کرملین ساختگی قرار دارند.

 

 

 

بازدید از کارخانه‌ Red October

 

کارخانه‌ Red October پس از بیش از یک قرن تولید شکلات و شیرینی‌های دیگر، تبدیل به داغترین نقطه‌ی مسکو برای هنر و سرگرمی، کلوب‌ها و کافه ها، گالری های هنری و بوتیک مد شده است، اگرچه خرید در اینجا گران است ولی تماشای آن رایگان است!

 

 

 

مرکز نمایشگاهی All-Russia

 

این مرکز در دهه‌ی 1930 میلادی ساخته شده و مجموعه‌ای وسیع از خیابان‌های پهن ، سالن‌های بزرگ، مجسمه‌های عظیم و فواره‌های زیبا می‌باشد.

 

 

 

دقایقی را در صومعه‌ Danilov آرامش بگیرید

 

قدیمی‌ترین صومعه‌ی شهر مسکو که در اواخر قرن سیزدهم ساخته شده است. تنها هزینه‌ای که اینجا پرداخت می‌کنید، خرید یک شمع برای روشن کردن در این محل می‌باشد.

 

 

 

در پارک Pobedy گذشته را به یادآورید

 

پارک Pobedy یا پارک Victory مجموعه‌ی عظیم یادبود برای بزرگداشت فداکاری و جشن پیروزی Great Patriotic War با چشمه های بی پایان و بناهای تاریخی است.

 

 

 

نمادهای بیشمار موزه‌ Russian Icon را بازدید کنید

 

میخائیل آبراموف، تاجر و حامی هنر روسی شخصا بیش از 4000 قطعه از هنر مسیحی روسی و شرقی را گردآوری کرده است.

 

 

 

بازدید از استخرهای Patriarch و خانه‌ Bulgakov

 

استخرهای Patriarch نام پارکی است که در رمان مرشد و مارگاریتا اثر Bulgakov جاودانه شده است. درگوشه‌ی این پارک خانه موزه‌ی Bulgakov قرار دارد. در این مکان یک موزه‌ی کوچک و کافه‌ای وجود دارد که اهل قلم در آن جمع می‌شوند.

 

 

 

مذهب را در جامعه‌ی Old Believers تجربه کنید

 

Old Believers (مومنان قدیمی) اعمال مذهبی خود را از زمانی که در سال 1653 از کلیسای ارتدکس تقسیم شده‌اند، هنوز حفظ کرده‌اند. کلیسای Intercession در این مجموعه، یکی از بهترین مجموعه نمادهای مسکو را دارا است. بانوان پیش از ورود به این مکان باید لباس پوشیده به تن داشته و روسری سر کنند.

 

 

 

درخصوص یکی از بهترین رمان‌های کمدی جهان در خانه‌ی Gogol اطلاعات کسب کنید

 

نیکولای گوگول نویسینده‌ی قرن نوزدهم میلادی آخرین ماه‌های شکنجه‌ی خود را در این مکان گذرانده است. اتاق‌ها هنوز به همان شکلی است که گویا گوگول درآنجا زندگی می‌کند، حتی شما می‌توانید شومینه‌ای که او دستنوشته‌ی معروف خود یعنی روح‌های مرده را در آن انداخت، ببینید.

 

 

 

در منطقه‌ حفاظت شده‌ Vorobyovy Gory استراحت کنید

 

Vorobyovy Gory یا تپه‌ گنجشک ها، منطقه‌ای سرسبز در جنوب رودخانه‌ی مسکو است. می‌توانید در ساحل شنی آن از آفتاب لذت برده و سپس مسیرهای پیاده روی پوشیده شده از درخت تا میدان دانشگاه با منظره‌های شگفت انگیزی از مسکو طی کنید.