ریگزارها

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشکذر گفت: اکوتورسیم زیبای کویر و ریگزارهای منطقه رستاق، مناطق ییلاقی بخش خضرآباد و برخی روستاهای دارای بافت تاریخی دست نخورده از جاذبه‏‏‌های بکر این شهرستان است.

سیدمحمدجعفر میرجلیلی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه یزد، افزود: هر یک از جاذبه‎‎های این شهرستان ویژگی‏‏های خاص خود را دارند، بنابرین بازدید از همه جاذبه‌‏‏های شهرستان را به مسافران نوروزی پیشنهاد می‎‎کنیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ اماکنی مانند مجموعه باغ وزیر حجت آباد، مجموعه سلطان بندرآباد، آسیاب آبی اشکذر، بافت تاریخی روستای شمسی، مناطق ییلاقی بخش خضرآباد، مسجد ریگ رضوانشهر، موزه مردم شناسی اشکذر و موزه مردم شناسی رضوانشهر، مسجد حاجی رجبعلی اشکذر، حسینیه سفید اشکذر، آب انبار هفت بادگیری عصرآباد، امامزاده شهید میرحسن حاجی آباد و تپه‏‏ ماهورها و ریگزارهای کویری این شهرستان در سالهای گذشته بیشترین بازدید گردشگران را خود اختصاص داده‌اند.

میرجلیلی با اشاره به جاذبه‎‎های بکر و ناشناخته شهرستان گفت: مناطق ییلاقی و روستاهی دیدنی بخش خضرآباد مانند زربند، در حص، قوام آباد، کافی‌آباد، میل سفید، خمسیان، شرب العین، مرزانک، اورزانک و چرخاب از جمله مناطق بکر شهرستان است که چشم‌‏‏نواز گردشگران در فصل بهار خواهد بود.

وی همچنین بازدید از روستاهای دارای بافت تاریخی زیبا و دست نخورده و دارای آثار تاریخی ارزشمندی مانند علی آباد، حاجی آباد و روستای عزآباد را به گردشگران نوروزی توصیه کرد و افزود: علاقمندان به کویر می‎‎توانند در تپه‎‎ها و ریگزارهای منطقه رستاق و اکوتوریسم زیبای کویر شهرستان که به دلیل شرایط خاص آنها هنوز بکر مانده است، خاطرات خوشی را برای ایام نوروز خود ثبت کنند.

این مسئول در رابطه با امکانات زیرساختی گردشگری در شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه امکانات در مناطق پربازدید شهرستان از وضعیت مناسبی برخوردار است. همچنین ستاد استقبال، برنامه‏‏‌های متوع فرهنگی در مجموعه پارک اشکی، روستای شمسی، فیرزآباد، مسجد ریگ، سرای محبت و سلطان بندرآباد اجرا خواهد کرد.