آبشار مارگون یکی از مرتفع‌ترین و زیباترین آبشارهای کشور در شهرستان سپیدان استان فارس این روزها یخ زده و قندیل‌های یخی فضایی دیدنی ایجاد کرده‌ است.
تصویر آبشار زیبای مارگون در استان فارس یخ زد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، استان فارس استانی چهارفصل است این روزها شمال استان آب و هوایی سرد دارد و دمای آن به زیر صفر می‌رسد اما در جنوب استان هوای بسیار معتدل است.

وجود آب و هوای متنوع در استان فارس سبب شده نقاط دیدنی این استان پهناور در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران باشد.

شهرستان سپیدان یکی از شهرهای خوش و آب و هوای استان فارس است که در فصل زمستان سفیدپوش شده و مناظری زیبایی به وجود می‌آورد.

این روزها پیست اسکی این شهرستان و آبشارهای قندیل بسته آن از جمله آبشار مارگون فضایی زیبا به وجود آورده و قندیل‌های یخ بسته نیز مناظر دیدنی در دل طبیعت به وجود آورده است.

یکی از مناطق دیدنی و جذاب که در 130 کیلومتری شیراز واقع شده آبشار مارگون است، آبشاری که در روستای مارگون و در دره‌های غرب شهرستان سپیدان واقع شده و این روستا را به یک روستای نمونه گردشگری تبدیل کرده و در کوه‌های آن بهشت ساخته است.

ارتفاع این آبشار به 70 متر و عرض آن به 100 متر می‌رسد. این آبشار یکی از بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین آبشارهای ایران است که از نظر زیبائی، بزرگی و حجم آب خروجی با آبشارهای دیگر ایران رقابت می‌کند.

مناطق اطراف آن به دلیل کوهستانی بودن و داشتن ارتفاعی بالای 2200 متر آب و هوائی سرد دارد و این روزهای زمستان در این آبشار قندیل‌هائی از یخ تشکیل شده است.