کندوان

سرزمین ایران آن‌قدر از نظر فرهنگی و تاریخی غنی است که خارجی‌ها حتی زمانی که بخش کوچکی از آن را بازدید می‌کنند، نمی‌توانند شگفتی خود را پنهان سازند.

 برای مثال، روز گذشته نایب رئیس مجلس جمهوری فدرال آلمان در بازدید از روستای تاریخی کندوان در شهرستان اسکو نتوانست شگفتی خود را از تداوم جریان زندگی در این روستا پنهان کند.

«کلاودیا روت» با قدردانی از مهمان نوازی مردم منطقه، خدمات و زیرساخت های گردشگری روستای باستانی کندوان و هتل صخره ای آن را مناسب ارزیابی می کند. او همچنین از مسجد سنگی در حال مرمت کندوان دیدن کرد و با حضور در بازار این روستا روسری کلاقه ای خرید.

کندوان یکی از سه روستای صخره ای جهان است که جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک استثنا در دنیا به حساب می آید، چرا که دیگر در کاپادوکیه ترکیه و داکوتا آمریکا (هر دو دارای معماری صخره ای هستند) کسی زندگی نمی کند. روستاییان کندوان داخل این توده ها برای خود خانه مسکونی، آغل، انبار و کارگاه ایجاد کرده اند.

به گزارش ایرنا، علیرضا قوچی، مدیر پایگاه پژوهشی مجموعه تاریخی کندوان نیز در این دیدار توضیحاتی درباره این مجموعه تاریخی ارائه کرد و گفت: آب معدنی کندوان و گیاهان دارویی منطقه ظرفیت خوبی برای اقتصاد گردشگری منطقه است.

روستای تاریخی کندوان در 50 کیلومتری جنوب غربی تبریز و در 18 کیلومتری جنوب اسکو، در دامنه سرسبز سلطان داغی واقع شده است.