تونل مخفی

مقامات گردشگری ترکیه اعلام کردند، بازدید از تونل مخفی قلعه «توکات» برای مسافران میسر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حفاری‌های باستان‌شناسان زیر قلعه «توکات» که به قلعه «دراکولا» ملقب است، منتج به پیدا شدن تونلی مخفی شده که اکنون بازدید از آن برای گردشگران مقدور شده است.

گمان می‌رود این راه مخفی مسیر دختران پادشاه برای رسیدن به حمام «پروِین» بوده است. عملیات بازسازی در این قلعه از سال 2009 شروع شده و چندی پیش اعلام شد تماشای آنلاین سیاه‌چال آن از طریق وب‌سایت این مکان گردشگری محقق شده است.

این بنای سنگی در زمان حکومت سلجوقیان و عثمانی‌ها برای دفاع ساخته شد. شاهزاده ولاد سوم که به «دراکولا» و «شکنجه‌گر» مقلب بوده‌، بین سال 1431 تا 1476 در یکی از سیاه‌چال‌های این قلعه حبس بوده است. «کنت دراکولا» حکمرانی بوده که مردم را به شدت شکنجه می‌کرده و آن‌ها را به چهارمیخ می‌کشیده است. اوایل قرن پانزدهم او دستگیر می‌شود و در این سیاهچال واقع در قلعه «توکات» زندانی می‌شود.

به گزارش حریت دیلی نیوز‌، مسئولین این پروژه باستان‌شناسی سیستم قطارمانندی را طراحی کرده‌اند تا بتوانند سنگ و خاک‌های درون این تونل‌ها را تخلیه و آن را برای بازدید گردشگران آماده کنند.

پس از حفاری‌های انجام شده، تونل‌های مخفی و دو سیاه‌چال را در زیرزمین این بنا پیدا کردند. بر اساس آمار به دست آمده، پس از پیدا کردن این سیاهچال‌ها آمار بازدید قلعه «توکات» افزایش چشمگیری پیدا کرده است.