کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان درباره تقویت جذب توریسم زمستانی گفت: وضعیت اقتصادی مردم چندان خوب نیست و باید کمی شرایط بهتر شود. ما هر کاری که از دست‌مان برآمده، برای سفر ارزان انجام داده‌ایم.

علی مهاجری در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا، درباره برنامه‌های توریسم زمستانی این استان اظهار کرد: تبلیغات و بهینه‌سازی مربوط به جذب توریسم را انجام داده‌ایم و آمادگی میزبانی از گردشگران را داریم و تنها منتظر گردشگر هستیم تا ما از آن پذیرایی کنیم. ورود گردشگر در این مقطع از سال کمی اُفت می‌کند و هر چه به تعطیلات نوروز نزدیک‌ شویم، فعال‌تر می‌شود. ما هیچ مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

او در پاسخ به اینکه چرا زیرساخت‌های جذب گردشگر در فصل زمستان در کرمان آماده نیست؟ گفت: شهرستان بم که نیازی به آمادگی زیرساخت ندارد و شرایط آن از چندین سال پیش آماده بود و “ارگ بم” تمام شرایط جذب گردشگر را دارد. در مجموعه کلوت‌های “شهداد” هم یک کمپ کویری داریم که آن را برای گردشگران زمستانی آماده کرده‌ایم. در این فصل تنها کمی با اُفت گردشگر روبرو بودیم که آن هم مربوط به گردشگر داخلی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان افزود: اُفت گردشگر در این فصل از سال طبیعی است، برای مثال گردشگرانی که می‌خواهند از استان‌های همدان یا آذربایجان به کرمان سفر کنند، به دلیل برف‌گیر بودن جاده‌ها کارشان سخت می‌شود، به همین دلیل سعی می‌کنند این سفر را چند ماه دیگر که تعطیلات نوروز شروع می‌شود، انجام دهند و ما نمی‌توانیم فرهنگ کلان گردشگری را تغییر دهیم.

او با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت توریسم‌ خارجی نسبت به قبل کمی بهتر شده است، بیان کرد: هتل‌های کرمان تا سال آینده هم رزرو هستند و اگر تعداد گردشگر بیشتر شود، با مشکل اقامت مواجه می‌شویم. ان‌شاالله زمینه‌ای برای ساخت هتل هم فراهم می‌شود.