هابیت‌ها

فیلم سه قسمتی و علمی تخیلی «هابیت» ساخته «پیتر جکسون» تاثیر بسزایی در میزان هزینه گردشگران خارجی در منطقه شمالی کشور ایسلند داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، براساس جدیدترین آمار اعلام شده از سوی وزارت تجارت‌، نوآوری و اشتغال ایسلند میزان هزینه گردشگران بین‌المللی در منطقه «ماتاهاتا- پیاکو» خانه هابیت‌ها از 11 میلیون دلار در سال 2009 با افزایش تقریبا سه برابری به 37 میلیون دلار در مارس 2014 رسیده است.

«پیتر الیس»، مدیر اجرایی وزارت تجارت‌، نوآوری‌ و اشتغال ایسلند گفت: این افزایش در هزینه گردشگران حاکی از اهمیت جاذبه‌های مرتبط با هابیت‌ها در رونق گردشگری این منطقه است.

همچنین طبق آمار و ارقام ارائه شده پیش‌بینی می‌شود میزان هزینه گردشگران خارجی با افزایش 600 میلیون دلاری در سال جاری میلادی به 7.2 میلیارد دلار برسد که البته این رقم شامل هزینه‌های آموزشی و حمل و نقل هوایی نمی‌شود.

همچنین هزینه گردشگران داخلی نیز با افزایش 320 میلیون دلاری در سال 2014 به 10.1 میلیارد دلار خواهد رسید که حاکی از رشد 3 درصدی نسبت به سال قبل است.

منطقه اوکلند همچنان برترین مقصد گردشگران داخلی و خارجی در کشور ایسلند است که 38 درصد از گردشگران خارجی و 31 درصد از گردشگارن داخلی را به خود اختصاص می دهد.