گل نرگس

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خوزستان گفت: گل نرگس بهبهان در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری ثبت ملی شده است.

 افشین حیدری اظهار کرد: پرونده ثبت ملی گل نرگس که از سال گذشته برای طرح در شورای ثبت تدوین و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده بود، امروز به ثبت رسیده است.

وی افزود: این اثر ملی در فهرست آثار طبیعی استان خوزستان به ثبت رسیده است و امسال برای برداشت گل نرگس در استان خوزستان برنامه ویژه ای در نظر داریم.

حیدری با اشاره به این که گل نرگس بهبهان منحصر به فرد است گفت: هشت هزار شاخه نخست برداشت شده از مزارع نرگس بهبهان به ساحت علی ابن موسی الرضا (ع) اهدا می شود که برنامه ای سراسر معنوی است.

وی با اشاره به این که رییس سازمان میراث فرهنگی به این منظور به خوزستان سفر خواهد کرد، خاطرنشان کرد: دکتر سلطانی فر، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دی ماه برای حضور در جشنواره گل نرگس استان خوزستان به این استان سفر خواهد کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تأکید کرد: ستاد برگزاری جشنواره گل نرگس در روزهای آینده در استان خوزستان تشکیل خواهد شد و در این زمینه برنامه ریزی های زیادی انجام شده است.