حمام خاویار

قزاقستان برای جذب گردشگران متمول گزینه‌ جدیدی چون حمام خاویار سیاه در منطقه جدید گردشگری «کندریل» در حاشیه دریای خزر را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، منطقه گردشگری «کندریل» قزاقستان در حاشیه دریای خزر که قرار است در چند سال آینده درهای خود را به روی گردشگران باز کند، از ارائه امکانات لوکسی چون حمام خاویار برای جذب توریست‌ها برخوردار خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود این منطقه لوکس گردشگری که با هزینه 3.3 میلیارد دلاری ایجاد خواهد شد، تا سال 2020 سالانه پذیرای نیم‌میلیون گردشگر داخلی و خارجی باشد که در این میان قزاق‌ها امید زیادی به جذب گردشگران روس دارند، اما از گردشگران آسیای مرکزی‌، ترکیه و منطقه خاورمیانه نیز غافل نخواهند بود.

به گزارش گاردین، هنوز پروژه ساخت این منطقه گردشگری روی میز قرار دارد و منابع مالی کافی برای عملیاتی کردن آن جذب نشده است، اما وزیر تجارت و سرمایه گذاری قزاقستان از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران ایرانی در ساخت این پروژه گردشگری خبر داده‌اند.

جذب گردشگران خارجی با حمام خاویر در حالی در کشور قزاقستان مطرح شده است که این ماهی گونه‌ای در معرض خطر است و کشورهای حاشیه‌ دریای خزر هر کدام مجاز به صید سهمیه‌ای محدود هستند.